• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69027
+
-

روی زرد چمن ورزشگاه گناوه

آفت، مسطح نبودن و نداشتن خاک و کود از مشکلاتی است که چمن زمین ورزشگاه را خشک کرده است

ورزش
روی زرد چمن ورزشگاه گناوه

چمن زمین فوتبال ورزشگاه شهید سراجی گناوه از اماکن ورزشی قدیمی این بندر تجاری رو به نابودی است و کارآیی خود را از دست داده‌ است. بیشتر از نیمی از چمن این زمین که مسابقات متعددی در آن برگزار می‌شود، خشک و زرد شده و روز به روز کیفیت آن بدتر می‌شود و برای نگهداری و جلوگیری از تخریب بیشتر باید مدتی بازی در آن تعطیل و چمن ترمیم و بهسازی شود. 

به گزارش ایرنا، فوتبال در گناوه علاقه‌مندان زیادی دارد و نمایندگانی در لیگ دسته دوم کشور و رده‌های سنی مختلف در استان بوشهر دارد و باید از چمنی مناسبی برخوردار باشد. در صورت ترمیم نشدن این چمن امکان برگزاری مسابقات در آن وجود نخواهد داشت. همچنین با توجه به این‌که زمان برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور نزدیک است و گناوه نیز در این لیگ نماینده دارد، باید به وضعیت زمین چمن خشکیده گناوه رسیدگی شود.

رئیس هیات فوتبال گناوه در این باره گفت: نگهداری چمن ورزشگاه تا زمانی که در اختیار این هیات بود، وضعیت خوبی داشت و پس از این‌که واگذاری آن پیش آمد دچار خرابی شد و در بلاتکلیفی به سر می‌برد. «منوچهر امیری» افزود: به‌رغم این‌که هیات اختیار نگهداری چمن را ندارد، به خاطر دلسوزی و خراب نشدن بیشتر چمن ورزشگاه شهید سراجی شبانه آب‌رسانی می‌شود که به دلیل کمبود آب، در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

وی اظهار کرد: چمن این زمین دچار عیب و ایرادهای زیادی شده است که اگر برطرف نشود، امکان برگزاری مسابقات در آن وجود ندارد. امیری افزود: آفت، مسطح نبودن و نداشتن خاک و کود از عمده مواردی است که چمن زمین ورزشگاه را خشک کرده، به گونه‌ای که در حال تبدیل شدن به کاه است.

رئیس هیات فوتبال گناوه گفت: مسطح نبودن زمین چمن ورزشگاه برای ورزشکاران فوتبالیست خطرآفرین است و باعث شده که آنان به خاطر آسیب رسیدن به سلامتی‌شان با ترس و واهمه بازی کنند. 
وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر باید برای بهبود وضعیت چمن‌های ورزشی شهرستان‌های استان، به‌ویژه گناوه، کارشناسان مجرب و توانمندی به کار گیرد و هرچه سریع‌تر با نظر آنان نقاط آسیب‌دیده را بهبود ببخشد.

امیری اظهار کرد: اگرچه گناوه یک زمین چمن دیگر هم دارد که مصنوعی است و پارسال افتتاح شده، به علت استاندارد نبودن امکان برگزاری مسابقات فوتبال در آن وجود ندارد. 

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: چمن ورزشگاه این بندر نیاز به ترمیم و بازسازی دارد که در اولویت کاری این اداره قرار دارد. «رحمان عمادی» افزود: تا زمان برگزاری مسابقات باشگاهی و لیگ دسته دوم کشور برای تسطیح و خاکریزی و کود زمین چمن اقدام خواهد شد. وی اظهار کرد: نماینده حوزه انتخابیه قول‌هایی برای رفع مشکلات ورزشگاه داده است که امیدواریم هرچه زودتر انجام شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: ورزشگاه شماره ۲ این بندر که دارای چمن مصنوعی است، مشکلی برای برگزاری مسابقات ندارد و در صورت آماده نشدن زمین چمن شماره یک، همین مکان در نظر گرفته می‌شود. وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد که نگهداری و مراقبت از زمین چمن ورزشی ورزشگاه شهید سراجی به هیات فوتبال این بندر واگذار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید