• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69025
+
-

افزایش ظرفیت تولید پوشاک

خبر
افزایش ظرفیت تولید پوشاک

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت: قبل از شروع طرح مبارزه با پوشاک قاچاق، ظرفیت تولیدی کارخانه‌ها نزدیک به ۳۰ درصد بود که این ظرفیت به ۶۰ درصد توان تولیدی افزایش پیدا کرده است.
«یدالله مالمیر» در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آثار زیان‌بار واردات غیر‌رسمی پوشاک به کشور گفت: با توجه به همکاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز و همچنین هماهنگی نهاد‌های امنیتی و نظارتی با انجمن‌های تولیدی پوشاک و نساجی استان، روند مبارزه با برند‌های محرز پوشاک قاچاق موفقیت‌آمیز بوده است.
وی افزود: از دی سال گذشته که اجرای طرح مبازره با قاچاق پوشاک به طور جدی در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت، واحد‌هایی که با تعدیل نیرو مواجه بودند، کارگران جدیدی استخدام کرده و ظرفیت تولید خود را افزایش دادند. اگر طرح مبارزه با قاچاق کالا استمرار یابد، می‌توان پیش‌بینی کرد ظرفیت تولیدی واحد‌های البرز به حدود ۹۰ در
صد برسد.
این تولید‌کننده پوشاک با بیان این‌که صنعت نساجی و پوشاک ظرفیت ایجاد اشتغال زیادی دارند، بیان کرد: نسبت اشتغال به سرمایه‌گذاری در این صنایع ۵/۲ برابر است و ۱۳ درصد از کل اشتغال کشور مربوط به صنایع نساجی و پوشاک است، بنابراین اگر از ۵/۲ میلیارد دلار ارزش قاچاق پوشاک جلوگیری شود، ما می‌توانیم ظرفیت اشتغال استان در حوزه صنعت پوشاک را به دو برابر افزایش دهیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید