• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69020
+
-

حذف دفترچه در مراکز تامین اجتماعی

خبرخوان
حذف دفترچه در مراکز تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که تعداد مراکز طرف قرارداد با حوزه درمان تامین اجتماعی استان ۳۰۵ مورد است گفت: حذف دفترچه در ۷۰ درصد مراکز خصوصی طرف قرارداد در حال اجرا است.

 به گزارش ایرنا، «پیام اکبری» افزود: حذف دفترچه از نیمه دوم سال ۹۷ در مراکز تحت قرارداد این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد، اما زیرساخت‌های لازم برای تحقق صددرصدی این مهم مهیا نبود.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۷ برنامه مشخصی برای حذف نسخه‌های کاغذی پزشکان نداشت. مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال این وزارتخانه در این زمینه گام نهاده و حذف کلی دفترچه و جایگزینی آن با کارت سلامت را در دستور کار قرار داده است.

اکبری بیان کرد: امید است تا پایان شهریور ماه ۹۸ در تمامی مراکز خصوصی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد، نسخه الکترونیک جایگزین دفترچه شود. وی عنوان کرد: در چند سال اخیر، یکی از کارهای ارزنده‌ای که سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم در نهضت بزرگ الکترونیک انجام داد حذف نسخه کاغذی بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حذف نسخه کاغذی در کشور از سال ۹۶ آغاز شده و بیمه‌شده می‌تواند با ارائه کد ملی و شماره بیمه‌ خود از خدمات این سازمان در درمانگاه‌ها یا بیمارستان‌های طرف قرارداد بهره ببرد. وی ابراز کرد: حذف دفترچه‌های درمانی سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های این سازمان و رفاه حال بیمه‌شدگان خواهد شد، به گونه‌ای که سوابق بیمار حفظ می‌شود و بیمه‌شده در هر جای کشور می‌تواند به مراکز درمانی این سازمان مراجعه کند و اطلاعات درمان خود را به‌سرعت دریافت کند.

۳۲۰ هزار نفر بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد موجود هستند، اما به بیش از ۳۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌شود. حدود ۴۶ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش بیمه درمانی تأمین اجتماعی هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید