• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 24 بهمن 1396
کد مطلب : 6902
+
-

عرضه سهام شرکت‌های دولتی شتاب گرفت

سازمان خصوصی‌سازی‌ برنامه عرضه سهام شرکت‌های دولتی را در روزهای پایانی سال سرعت بخشید.

به گزارش همشهری، طبق اعلام فرابورس، سازمان خصوصی‌سازی در روز نهم اسفندماه 11.44درصد از سهام شرکت بیمه اتکایی امین، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران را در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌کند. قیمت پایه هر سهم بیمه اتکایی امین هزار و 432ریال تعیین شده است.

قرار است در روز ۱۲ اسفندماه امسال هم بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام شرکت بیمه البرز و بلوک ۱۸.۸۴ درصدی سهام بیمه آسیا در بورس عرضه شود. این دو بلوک سهام هفته پیش در بورس عرضه شدند اما به‌دلیل رد صلاحیت متقاضیان خرید فرایند فروش آنها متوقف شد. سازمان خصوصی‌سازی‌ همچنین اعلام کرده 100درصد سهام شرکت تولید نیروی برق شاهرود را امروز 24بهمن از طریق مزایده واگذار می‌کند. امروز همچنین 13درصد سهام شرکت پتروشیمی فیروزآباد از طریق مزایده واگذار می‌شود.

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بلوک سرمایه‌گذاری مجاب را هم که سهامدار عمده آن مؤسسه مجمع جهانی اهل‌بیت است، در فرابورس عرضه می‌کند. براساس برنامه اعلام شده سازمان خصوصی‌سازی‌، ۹ هزار و ۸۰۰سهم از سهام شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری مجاب روی تابلوی معاملات بازار سوم فرابورس عرضه می‌شود.

این شرکت که سهامدار عمده آن مؤسسه مجمع جهانی اهل‌بیت است، در زمینه ایجاد، تأسیس و تصدی واحدهای تولیدی و صنعتی، بازرگانی و خدماتی و همچنین انجام هرگونه عملیات بازرگانی و خریدوفروش کالا و سهام در داخل و خارج از کشور، خدمات آی‌تی و... فعالیت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید