• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69011
+
-

سرانه فضای ورزشی مدارس البرز؛ یک چهارم میانگین کشور

مدیر کل آموزش و پرورش البرز: برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، آموزشی و فرهنگی نیاز به مشارکت در قالب حمایت ملی، استانی و خیرین است

خبر
سرانه فضای ورزشی مدارس البرز؛ یک چهارم میانگین کشور

زیرساخت‌ها و سرانه فضای ورزشی مدارس البرز پایین بوده و متناسب با جمعیت ۴۶۰‌هزار نفری دانش‌آموزی آن رشد نکرده است، به طوری که با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد. به گزارش ایرنا، با وجود تعداد قابل توجه دانش‌آموزان البرز که با جمعیت ۱۷ استان کشور برابری می‌کند اما فضای ورزشی آن با میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور فاصله زیادی دارد.
آموزش و پرورش البرز با کمبود فضای تخصصی ورزشی از جمله سالن، زمین ورزشی مشخص و استخر مواجه است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز در این باره اظهار کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، آموزشی و فرهنگی در البرز نیاز به ایجاد موج مشارکت در قالب حمایت ملی، استانی و خیرین نیک‌اندیش داریم.
«سالار قاسمی» بیان کرد: بر اساس گزارش کارشناسان حوزه ورزش، سرانه ورزشی دانش‌آموزی در البرز ۶ سانتی‌متر است.

وی تصریح کرد: برای کاهش فاصله سرانه ورزشی برای دانش‌آموزان نسبت به میانگین کشوری که ۲۴ سانتی‌متر است، لازم است اقدامات گسترده‌ای در بخش ورزش دانش‌آموزی صورت گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این‌که اقدامات مناسبی در زمینه تقویت زیرساخت‌های ورزشی در حوزه ورزش دانش‌آموزی و جوانان در البرز شده است، ادامه داد: به دلیل محرومیت‌ها و افزایش سالانه بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان، همچنان با کمبود فضا و تجهیزات ورزشی در البرز روبه‌رو هستیم.
قاسمی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، امکان استفاده از سالن‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها و افزایش اعتبارات دولتی و مشارکت خیران را برای توسعه زیرساخت‌های ورزش دانش‌آموزی در البرز ضروری دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید