• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69006
+
-

آبیاری 20 درصد از فضای سبز بیرجند با آب شرب

خبر
آبیاری 20 درصد از فضای سبز بیرجند با آب شرب

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: به لحاظ حجم آب مورد نیاز فضای سبز شهری ۸۰ درصد آن از شبکه آب خام و چاه‌های شهرداری تامین می‌شود و فقط ۲۰ درصد فضای سبز شهر بیرجند انشعاب آب شرب دارد. به گزارش ایرنا، «امیر ابراهیم‌زاده» با اشاره به آغاز طرح مطالعات جداسازی آب شرب فضای سبز بیرجند در سال ۸۵ بیان کرد: بیرجند یکی از شهرهای پیشرو در این خصوص بوده است که هر سال بخشی از طرح اجرا می‌شود. 
وی توضیح داد: شهرداری با استفاده از چاه‌ها و منابع آبی در اختیار عملیات توزیع و انتقال آب در فضای سبز شهر را اجرا می‌کند و به این صورت آب شرب جداسازی می‌شود. 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اشاره به هزینه‌کرد بالغ بر یک میلیارد تومان در سال گذشته برای جداسازی آب شرب افزود: ۴۵۰ میلیون تومان نیز اعتبار صرف زیرسازی این طرح شده است. ابراهیم‌زاده گفت: امسال نیز حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای جداسازی آب شرب فضاهای سبز در نظر گرفته شده است. وی خاطرنشان کرد: 4 پروژه جداسازی آب شرب به صورت هم‌زمان در شهر بیرجند اجرا می‌شود. با اتمام این پروژه‌ها ۲۵ انشعاب آب شرب از فضاهای سبز قطع خواهد شد. رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند ادامه داد: مجموع این پروژه‌ها به طول 5 هزار متر بوده که از روزهای گذشته شروع شده است و تا پایان شهریور تکمیل می‌شود. 

ابراهیم‌زاده افزود: یک پروژه در محدوده میان آدینه به سمت بلوار شهدای عبادی و محدوده دیگر از پارک توحید به سمت خیابان معلم برای آب‌رسانی به فضای سبز خیابان‌های رسالت، عدالت و غیره است. وی یادآور شد: پروژه سوم در بلوار شعبانیه به سمت خیابان موسی بن جعفر در حال اجراست که آب‌رسانی به میدان‌های تازه‌تاسیس را انجام می‌دهد. پروژه دیگری هم در محدوده بهشت متقین به سمت پارک جمهوری ۳۲ اجرا می‌شود. رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اشاره به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در فضای سبز شهر گفت: با اجرای این سیستم‌ها حدود ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده است. 

ابراهیم‌زاده آب را مهم‌ترین مشکل پیش روی فضای سبز دانست و تصریح کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای برای خرید پساب تصفیه‌خانه آب شهری منعقد شده است. وی با بیان این‌که پساب تصفیه‌خانه شهری برای تغذیه دریاچه مصنوعی پارک جنگلی انتقال داده می‌شود، افزود: همچنین مخزنی در میدان سپاه تعبیه شده است تا با مخلوط پساب با آب چاه، آب برای آبیاری فضای سبز به کیفیت لازم برسد. این مسئول یادآور شد: برای اجرای پروژه پساب تصفیه‌خانه آب شهری یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در صورت تامین از منابع ملی و استانی، پروژه شروع خواهد شد و گرنه در منابع داخلی شهرداری این اعتبار دیده می‌شود. ابراهیم‌زاده توضیح داد: هنوز زمانی برای شروع پروژه مشخص نشده است، اما این مهم می‌تواند منبع آبی پایدار برای فضای سبز شهر بیرجند باشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید