• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68974
+
-

تزریق بودجه به پروژه‌های شورابیل

نایب رئیس شورای شهر اردبیل: با اصلاح بودجه به شهرداری اجازه داده شد تا با افزایش اعتبارات برای تکمیل این پروژه اقدام کند

خدمات شهری
تزریق بودجه به پروژه‌های شورابیل

نایب رئیس شورای شهر اردبیل از تکمیل پروژه‌های شورابیل با تزریق اعتبارات جدید خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «حبیب فتحی» گفت: اعضای شورای شهر اردبیل با لایحه افزایش اعتبارات مربوط به تکمیل پروژه‌های گردشگری شورابیل موافقت کردند تا در فصل کاری زمینه تکمیل و بهره‌برداری از آنها فراهم آید.

وی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل پارک نور، دیوار پیام نور، نماد مزار شهدای گمنام، مرمت و بازسازی این مجموعه ارزشمند، استودیو شورابیل و باغ بهشت است که با اصلاح بودجه به شهرداری اجازه داده شد تا با افزایش اعتبارات برای تکمیل این مجموعه‌ها اقدام کنند.فتحی تاکید کرد: ما روند توسعه خوبی در شورابیل شاهد هستیم و قطعا با افزایـــش اعتبارات پروژه‌هـــای جذاب گردشــگری در این منطقــــه به‌سرعت عملیاتی می‌شود و در کنار شهروندان، گردشگران و مسافران هم می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

فتحی ادامه داد: شورای شهر اردبیل علاوه بر کمک به مجموعه‌های خیریه، تشکل‌های مردم‌نهاد و عام‌المنفعه، این بار با اهدای زمین ۳۲۵ متر مربعی به کمک انجمن حمایت از زندانیان شتافت تا از قِبَل این هبه زمینه برای حمایت و همراهی خانواده‌های زندانیان نیازمند فراهم شود و این مجموعه با تدابیر مناسب در کسب درآمد پایدار بتواند از این خانواده‌ها حمایت کند.


انجام حفاری های آب‌رسانی به شیخ‌کلخوران

فتحی با اشاره به توافقی که اخیرا شورا و شهرداری اردبیل با آب و فاضلاب شهری انجام دادند گفت: قرار شد با اعمال ۲۵ درصد تخفیف در حفاری‌ها عملیات آب‌رسانی به شیخ کلخوران انجام شود تا ساکنان این منطقه بتوانند از آب شرب سالم و پایدار شهری استفاده کنند.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: در نقطه مقابل همکاری شهرداری با آب و فاضلاب شهری قرار شد آبفای شهری استان نیز برای جابه‌جایی خط لوله آب در خیابان عطایی و همچنین عملیاتی شدن لوله آب در اطراف موزه دفاع مقدس و حفاری مورد نظر در این مسیر اقدامی سریع انجام دهند.

فتحی با اشاره به پیوستن اردبیل به جمع شهر‌های گردشگری جهان و دعوت از شهردار به مجمع جهانی شهر‌های گردشگری دنیا بیان کرد: قرار شد دو نفر از اعضای شورای شهر نیز به همراه شهردار در این اجلاس حضور پیدا کنند.


شهردار اردبیل به هلسینکی می‌رود

شهردار اردبیل هم با بیان این‌که برای حضور در مجمع جهانی شهرهای گردشگری دنیا به هلسینکی فنلاند دعوت شدیم که قرار است در این رویداد حضور پیدا کنیم اظهار کرد: با ابتکار یکی از شهروندان اردبیلی و معرفی اردبیل به عنوان یکی از شهرهای جذاب گردشگری در دنیا در این مجمع جهانی تصمیم بر این شده که اردبیل به عنوان دویست و بیست و چهارمین شهر گردشگری دنیا شناخته شود که از این ابتکار شهروند اردبیلی در معرفی جذابیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری و تاریخی این استان قدردانی می‌کنیم.

«حمید لطف‌اللهیان» افزود: از سوی مجمع جــــهانی شهرهای گردشگری دنیا که امسال در هلسینکی فنلاــند با محوریت گردشگری هوشمند برگزار خواهد شد، دعوت‌نامه‌ای به دست ما رسیده تا از 11 تا 14 شهریور با تامین هزینه از سوی این مجمع به عنوان شهردار اردبیل حضور پیدا کنیم که قطعا به این دعوت‌نامه پاسخ مثبت خواهیم داد و این دعوت را اجابت می‌کنیم. 

وی بیان کرد: همین افتخار برای اردبیل بس است که در بین شهرهای مختلف کشورمان تنها نام اردبیل در این مجمع قرار گرفته و ما سعی خواهیم کرد از شهرت و آوازه اردبیل در حوزه گردشگری دفاع کنیم.لطف‌اللهیان در مورد پیشنهاد شهرداری در افزایش اعتبارات 5 پروژه اجرایی در شورابیل بیان کرد: پارک نور که در دست پیمانکار و در مرحله اجرایی است، با کمبود اعتبار روبه‌رو است و قطعا با تزریق اعتبارات به این پروژه تا پایان فصل کاری شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود. 

پروژه دیوار پیام نور پیمانکار ندارد و نماد مزار شهدای گمنام هم باید با تصویب طرح در تهران ابلاغ شود، در حالی که ما برای بازسازی اطراف مزار شهدای گمنام اقدام کردیم و امیدواریم نماد آن را نیز نصب کنیم. شهردار اردبیل از در حال اجرا بودن استودیو شورابیل و تکمیل باغ بهشت خبر داد و تاکید کرد: در مجموع با افزایش 25 درصدی اعتبارات به این پروژه‌های در حال اجرا انتظار می‌رود بخشی از آنها در سال جاری به سرانجام برسد. 


ساماندهی آرامستان‌ها 

لطف‌اللهیان به پروژه بهسازی و ساماندهی آرامستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه که با رضایت مردم همراه بوده، در اکثر آرامستان‌های اردبیل آغاز شده است و به‌زودی در بهشت فاطمه این پروژه به اتمام می‌رسد. همسطح‌سازی آرامستان ججین با دیوارکشی آن رو به اتمام است و ما در سایر آرامستان‌ها هم این کار را انجام می‌دهیم و بدون این‌که ریالی اعتبار از بنیاد شهید و یا سایر دستگاه‌ها بگیریم، مزار شهدا را نیز به شکل مناسب در این همسطح‌سازی‌ها مرمت و بازسازی می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به تفکیک اصولی در برخی از مناطق با هدف جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ساماندهی در این بخش تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان با اجرای پروژه‌های مختلف نظیر تپه آزمایش، پارکینگ برای خودروهای سنگین و اجرای برخی طرح‌ها به دنبال کسب درآمد در حمایت از خانواده‌های زندانیان است که ما نیز بر اساس بودجه که باید به مجموعه‌های عمومی و حمایتی کمک کنیم، از انجمن حمایت از زندانیان پشتیبانی و زمینه واگذاری قطعه زمینی را در منطقه پیله‌سحران فراهم کردیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید