• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68949
+
-

ساخت بیمارستان وی آی پی زنان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از ساخت بیمارستان هزار تختخوابی وی‌آی‌پی زنان در همدان خبر داد. به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران در بیمارستان آتیه همدان اظهار کرد: اقدامات صورت‌گرفته در این بیمارستان بسیار مطلوب و در حد استانداردهاست. 

وی گفت: کیفیت کار و رعایت بهداشت در این مرکز درمانی رضایت‌بخش بود، هرچند ایرادهایی هم وجود داشت اما در مجموع اقدامات خوبی انجام شده است. نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: پرستاران بیمارستان آتیه اقدامات خاصی را در این مرکز درمانی انجام می‌دهند که قابل تقدیر است.

حاجی‌بابایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که گویا در حین بازدید از بیمارستان آتیه تلفنی پیگیر حل مساله‌ای شدید، توضیح داد: با آقای محمدی، مدیرعامل شرکت خانه‌سازی سازمان تامین اجتماعی، صحبت کردم که به پلی‌کلینیک‌ها و درمانگاه‌های همدان به طور ویژه توجه کنند. 

وی با اشاره به این‌که پروژه‌های خانه‌سازی پروژه‌های بیمارستانی را به دنبال دارد و در حوزه اشتغال‌زایی بسیار مهم است تصریح کرد: پروژه‌های خانه‌سازی حداقل 5 یا 10 سال طول می‌کشد و این موضوع در توسعه استان موثر است. نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این امکان تجهیزات پزشکی نظیر سونوگرافی و آزمایشگاه را برای همدان به دنبال دارد. امیدواریم با پیگیری‌ها شاهد این اتفاق مهم باشیم. 

حاجی‌بابایی در خصوص جانمایی بیمارستان ‌هزار تختخوابی همدان ادامه داد: در مورد این موضوع اختلاف نظر وجود دارد، چراکه مکان انتخاب‌شده نزدیک دانشگاه آزاد است که بنده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی موافق آنجا نیستیم. وی با اشاره به این‌که ما به دنبال بیمارستان وی‌آی‌پی هستیم که از استان‌های دیگر و حتی از کشورهای اطراف به این مرکز درمانی مراجعه کنند، افزود: به همین دلیل رایزنی‌هایی را آغاز کرده‌ایم و تقریباً 16 ماه درگیر جانمایی محل بوده‌ایم. 

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که معتقدم این مکان باید به خاطر آب‌وهوای همدان در دامنه کوه ساخته شود که معنای هتل‌بیمارستان را داشته باشد تا از کشورهای دیگر دلار وارد استان شود، گفت: باید این مرکز در زمینه بیماری‌هایی که به عمل جراحی خاص نیاز دارند شناخته شود بدین‌ترتیب هم امکان درآمدزایی داشته باشد و هم جایگاه استان در زمینه بهداشت و درمان ارتقا یابد. 

حاجی‌بابایی با اشاره به این‌که بیمارستان 300 تختخوابی اکباتان در حال تکمیل است، یادآور شد: سال 88 ساخت دوباره 2 بیمارستان یکی اکباتان و دیگری امام (ره) مصوب شد. بیمارستان امام بعد از خروج من از مجلس حذف شد اما بیمارستان اکباتان ساخته شد. وی خاطرنشان کرد: بیمارستان اکباتان در حال حاضر 70 درصد پیشرفت دارد و به دنبال این هستیم مصوبه بیمارستان امام (ره)‌را هم در بیمارستان هزار تختخوابی به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قرار است از اوراق مشارکت اعتباری برای بیمارستان اکباتان در نظر گرفته شود تا ساختمان آن به اتمام برسد، افزود: تقریبا بیش از صد میلیارد تومان برای ساختمان و 200 میلیارد تومان برای تجهیزات نیاز است. حاجی‌بابایی با بیان این‌که بیمارستان اکباتان بسیار مدرن خواهد شد، گفت: جهشی در ساخت بیمارستان در استان آغاز شده است و باید کار بیمارستان فاطمیه را هم به پایان برسانیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید