• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68932
+
-

کشف 2 شیء تاریخی قاچاق در کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: در سال جاری 2 مورد کشفیات اشیای تاریخی قاچاق در شهرهای بانه و سنندج داشته‌ایم. به گزارش ایسنا «محسن علوی» در جلسه اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: با همکاری مجموعه انتظامی استان از سال 95 در بحث خروج اشیای قاچاق از مرزهای استان، کشفیات بسیار محدودی را داشته‌ایم. 

وی افزود: در اسفند سال 95 در مرز استان 3 جلد کتاب تاریخی توقیف شد و در سال جاری نیز 2 مورد کشفیات اشیای تاریخی در شهرهای بانه و سنندج داشته‌ایم.  مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در توضیح این 2 مورد کشفیات کالای تاریخی قاچاق گفت: در شهر بانه یک شخص غیربومی 30 قلم شیء تاریخی قاچاق را همراه خود داشته که مشخص شد 20 قلم آن اصلی بوده است. یک مورد کشفیات شهر سنندج هم 38 عدد سکه مربوط به دوره سلوکی بوده که در اردیبهشت‌ماه سال جاری کشف شده است. 


شفاف‌سازی در توزیع کالا

 معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: از سال 95 سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالاها با هدف شفاف‌سازی در توزیع کالا و فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مبارزه با قاچاق کالا شروع به کار کرده است. این سامانه اطلاعات خود را هم به صورت خوداظهاری و هم بنابر ضرورت از طریق سامانه‌های دیگری دریافت می‌کند. 

«طاها سمیعی» با اشاره به این‌که این سامانه هر روز فعالیت دارد، عنوان کرد: تا خردادماه امسال 4 هزار و 506 واحد انبار ثبت شده خام داشتیم که به دلیل انجام صحت‌سنجی 307 واحد کاهش داشته و امروز به 4 هزار و 199 واحد رسیده است.  وی اعلام کرد: همچنین 3 هزار و 852 واحد در حال انتظار صحت‌سنجی داشتیم که اکنون به 3 هزار و 312 واحد افزایش یافته و در واقع 540 واحد به واحدهای فعال استان اضافه شده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن کردستان خاطرنشان کرد: انبارهای تایید شده استان در گذشته 565 واحد بود که اکنون به 887 واحد رسیده و در کل 322 واحد به مجموع واحدهای سالم و فعال استان اضافه شده است. وی پیشنهاد داد که تا پایان شهریور به واحدهای در حال انتظار فرصت داده شود تا وضعیت خود را روشن کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید