• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68877
+
-

اجرای سه‌شنبه‌های بدون خودرو در استان

سرپرست ورزش و جوانان شهرستان سمنان به ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در میان عموم تأکید کرد و گفت: طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در این شهرستان اجرا می‌شود.

«حسین زیاری» در گفت‌وگو با ایرنا با تأکید بر اهمیت ورزش همگانی افزود: اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در رفع مشکلات فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی مانند معضلات محیط‌زیستی، آلودگی هوا، مسائل ترافیکی شهر و نیز کم‌تحرکی اقشار جامعه کارآمد و موثر است.
وی با بیان این‌که امروزه زندگی افراد جامعه به سمت کم تحرکی و سکون سوق پیدا کرده است بیان کرد: دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش‌ها با تأثیرگذاری مستقیم بر سلامت فرد با مزایای یاد شده، سبب سلامت هرچه بیشتر جامعه در درازمدت می‌شود که این مسأله باید به یک باور عمومی تبدیل شود.

سرپرست ورزش و جوانان شهرستان سمنان ادامه داد: مدیران و مسئولان از تأثیرگذاران در تغییر نگرش و تقویت احساس نیاز به زندگی سالم در میان آحاد جامعه هستند که با استفاده از دوچرخه در رفت‌وآمد می‌توانند فرهنگ دوچرخه‌سواری را برای مردم تبیین کنند.
وی به طراحی و مناسب‌سازی شهری برای دوچرخه سواران اشاره کرد وگفت: مسیرهای عبور و مرور دوچرخه در طراحی‌های شهری به‌ویژه در تقاطع‌ها در نظر گرفته شود تا مردم با خیالی آسوده از این وسیله نقلیه سازگار با محیط‌ زیست استفاده کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی در رشته دوچرخه سواری از دیگر راهکارهای موثر در ترویج فرهنگ به‌کارگیری این شیوه در حمل‌ونقل است.
زیاری با اشاره به لزوم در نظر گرفتن شرایط اقتصادی افراد جامعه بیان کرد: به منظور تأمین مالی خرید دوچرخه برای شهروندان سمنانی، رایزنی با بانک عامل در زمینه دریافت تسهیلات انجام شد.

وی اضافه کرد: افراد با دریافت معرفی نامه از هیات ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان، انتخاب دوچرخه در فروشگاه و ارائه فاکتور به بانک ملی برای دریافت تسهیلات می‌توانند اقدام کنند.
به گفته وی، تسهیلات ویژه به ازای هر نفر تا سقف ۳۰ میلیون ریال با اقساط ماهانه در حدود روزی ۳۵ هزار ریال، برای خرید دوچرخه اعطا می‌شود.
سرپرست ورزش و جوانان شهرستان سمنان با بیان این‌که دوچرخه سواری در کشورهای پیشرفته دنیا روشی مرسوم در حمل‌و‌نقل است گفت: همکاری مردم این شهرستان در جایگزینی این وسیله نقلیه برای استفاده ممتد از خودرو لازم است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید