• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68872
+
-

پرداخت طلب بیمارستان‌ها  و داروخانه‌های مرکزی

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۱۵۳ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان‌های دولتی، دانشگاهی و داروخانه‌های این استان پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، «محمدرضا جیریایی» افزود: با پرداخت این اعتبارات طلب بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی شهرستان اراک، خمین و ساوه تا پایان اردیبهشت تسویه و ۶۰ درصد طلب خرداد داروخانه‌های استان نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پرداخت طلب موسسات طرف قرارداد بیمعه سلامت با هدف افزایش خدمت‌رسانی و رضایت این موسسه‌ها انجام می‌شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۵۶۳ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی زیر پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند و در قالب 4 صندوق به این افراد خدمت‌رسانی می‌شود.

جیریایی اضافه کرد: ۳۱۷ هزار و ۲۲۳ نفر از این افراد زیر پوشش صندوق روستاییان و عشایر قرار دارد و خدمات این سازمان از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده به صورت رایگان به این افراد ارائه می‌شود.
وی افزود: ۳۹ هزار نفر زیر پوشش صندوق سایر اقشار اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی قرار دارند که 7300 نفر از این افراد را مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تشکیل می‌دهند.

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان بیمه سلامت و سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) مقرر شده است مددجویان این نهاد از خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت بهره‌‌مند شوند.
جیریایی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده ۱۶ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی باید زیر پوشش خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت قرار گیرند که تاکنون 7300 نفر از این افراد از خدمات این سازمان بهره‌‌مند شده اند.

وی افزود: نیاز است مددجویانی که تاکنون برای دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام نکرده‌اند در اولین فرصت با دریافت معرفی نامه از اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد این سازمان مراجعه کنند.
مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی صندوق بیمه همگانی را از دیگر صندوق‌های سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: ۱۱۸ هزار نفر در استان زیر پوشش این صندوق قرار دارند و خدمات بیمه‌ای به صورت رایگان به آنان ارائه می‌شود.

جیریایی گفت: 5600 نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت استان مرکزی زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند.
وی ادامه داد: بیمه شدگان صندوق همگانی می‌توانند با پرداخت ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال به صورت سالانه از خدمات صندوق بیمه ایرانیان بهره‌‌مند شوند و خدمات درمانی را علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز دولتی از موسسه‌های خصوصی طرف قرارداد این سازمان دریافت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان بیمه سلامت با امور اتباع کشور، اکنون 2053 نفر از اتباع بیگانه زیر پوشش بیمه‌ای اداره کل بیمه سلامت این استان قرار دارند.
جیریایی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه اتباع سایر کشورها که کارت آمایش مرحله سیزدهم را داشته باشند می‌توانند از خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت بهره‌‌مند شوند. وی بیان کرد: ۸۸ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی زیر پوشش صندوق بیمه کارکنان دولت قرار دارند و از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره‌‌مند می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید