• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68858
+
-

راه‌اندازی ۸ قربانگاه ذبح  برای عید قربان در سمنان

مدیر کل کمیته امداد سمنان از راه‌اندازی 8 قربانگاه ذبح برای عید قربان امسال خبر داد و گفت: نظارت دام‌پزشکی بر این قربانگاه‌ها می‌تواند به پیشبرد اهداف مشترک 2 حوزه کمک کند.

به گزارش مهر، «محسن مسعودیان راد» افزود: هدف از اجرای این طرح احیای قربانی و نذر و کمک به محرومان جامعه است که این موضوع برای همه شهرستان‌های استان در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان این‌که بیش از 2 هزار گوسفند برای قربانی در عید قربان امسال بین نیازمندان توزیع می‌شود اظهار کرد: دام‌پزشکی با حضور خود در این پایگاه‌ها و نظارت بر انجام ذبح می‌تواند در این قربانی به نیازمندان کمک کند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به این‌که در قربانگاه‌ها کار ذبح دام رایگان برای عموم مردم انجام می‌شود اضافه کرد: این طرح می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر استان‌ها نیز قلمداد شود که انتظار می‌رود شهرداری‌ها نیز در این طرح مشارکت لازم را داشته باشند.

مسعودیان راد بیان کرد: ستاد هماهنگی آیین عید قربان با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و دام‌پزشکی در آستانه عید قربان تشکیل می‌شود و از سوی دیگر با توجه به دستور قرآن کریم مبنی بر دستگیری از نیازمندان، انتظار می‌رود همانند سنوات گذشته مردم نیکوکار و سخاوتمند استان سمنان نیز مساعدت لازم را با کمیته امداد داشته باشند. وی بابیان این‌که اطلاع‌رسانی در این حوزه منجر به نهادینه شدن و گسترش این آیین و دستگیری از نیازمندان می‌شود افزود: با حضور و مشارکت دستگاه‌های مربوط در آستانه عید قربان نشست خبری نیز تدارک دیده‌شده است تا با حضور رسانه‌ها بتوانیم شاهد مشارکت حداکثری برای دستگیری از نیازمندان باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید