• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68851
+
-

ساخت موکب‌های ثابت قم در شهر مرزی مهران

دبیر ستاد اربعین حسینی قم گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، مرز مهران در استان ایلام به‌عنوان مسیر خروج زائران اربعین قم انتخاب‌شده و به همین علت پیش‌بینی یک مکان ثابت برای استقرار موکب‌های قم در این شهر مرزی ضروری است. «وحید گلیکانی» در نخستین جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی افزود: امسال ستاد مرکزی اربعین به ریاست وزیر کشور تفاهم‌نامه‌های خوبی در داخل کشور و استان‌های مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان و همچنین در خارج از کشور با طرف عراقی امضا کرده است.

وی ادامه داد: به همین علت موانع موجود در خدمات‌رسانی که منجر به ایجاد چالش در برخی سیاست‌ها شده بود رفع شده است. گلیکانی بیان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته مهران شهر خروجی قم انتخاب و قم به‌عنوان یکی از ۶ استان معین ایلام تعریف ‌شده است. وی گفت: طبق نظر ستاد مرکزی، ستاد اربعین ایلام در راستای خدمت‌دهی به زائران و ایجاد یک مکان مناسب برای استقرار موکب‌ها باید از نقطه صفر مرزی نقطه‌یابی و جانمایی کند.

گلیکانی بیان کرد: در ایام اربعین ۹۷ تعداد ۶۲ موکب از طرف قم در مسیر زائران برپا شد که 5 مورد آن در مهران بود و خدمات مثال‌زدنی ارائه شد.
وی با اشاره به نیاز فراوان قم به داشتن یک مکان ثابت و دائمی برای استقرار موکب‌های اربعین در نزدیک‌ترین نقطه به محل تجمع زائران گفت: این درخواست در اسفندماه سال ۹۷ از طریق نامه به جانشین ستاد اربعین ایلام مطرح شد.

گلیکانی ادامه داد: مسئولان ایلام در ۱۰ کیلومتری پایانه مرزی 4 نقطه با عرصه‌های مختلف را برای برپایی موکب‌های قم پیشنهاد دادند و مقرر شد با توجه به موانع و قوانین مربوط به منطقه ویژه آزاد مرزی حدود 3 هزار متر زمین در اختیار قم قرار بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید