• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68800
+
-

چهارمحال و بختیاری 50هزار بیکار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان نیز گفت: نرخ بیکاری این استان در بهار امسال ۱۹ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، «طهمورث الیاسی بختیاری» در نشست مشترک شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با حضور «سید حمید پورمحمدی گل‌سفیدی» معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه یک هیأت بلندپایه از مسئولان ملی تصریح کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته ۵۰ هزار بیکار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی افزود: براساس سند اشتغال چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری این استان در افق ۱۴۰۰ به زیر ۱۰ درصد می‌رسد.

بختیاری تاکید کرد: ۹۷ درصد اهداف اشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری محقق شده است.
وی یادآور شد: مجموع اعتبارات ملی و استانی ویژه چهارمحال و بختیاری در سال جاری ۱۳۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این استان یکهزار و ۵۱۳ پروژه نیمه‌تمام دارد.

وی گفت: اتصال چهارمحال و بختیاری به خوزستان از مسیرهای اصلی و مختلف، تکمیل ۱۹ پروژه ورزشی با ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار، حمایت از بخش خصوصی متقاضی سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد با نیاز اعتباری ۳۰۰ میلیارد ریال، افزایش تخصیص اعتبارات، حذف نقاط پرحادثه با یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، تجهیز باغ‌ها به شبکه آبیاری نوین با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و بهره‌مندی از یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی از اولویت‌های این استان به شمار می‌رود. بختیاری تاکید کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند توسعه‌ای استان است. وی افزود: تکمیل باند دوم سه‌راهی پردنجان – چلیچه در شهرستان فارسان، ایجاد نیروگاه‌های جدید آبرسانی، برنامه‌‌ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای، احداث تصفیه‌خانه‌های آب و توسعه بیمارستان‌ها از مباحث مهم اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود. 

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی و تخصیصی عمرانی این استان در سال ۹۷ جذب شده است.

 «اقبال عباسی» در این نشست تاکید کرد: تاکنون عدم جذب بودجه ابلاغی و تخصیصی در این استان رخ نداده است. وی افزود: هماهنگی و همکاری مسئولان ملی برای تکمیل و بهره‌برداری از ۱۲ پروژه آب و خاک جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به منظور ارتقای توان اقتصادی و توسعه مناطق محروم در این استان ضرورت دارد.عباسی تصریح کرد: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مربوط به اصلاح نقاط حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه مسئولان ملی باشد. وی یادآور شد: اختصاص اعتبار برای نوسازی ساختمان‌های اداری فرسوده، تجهیز ساختمان‌های صدا و سیما، کمک به حوزه‌های علمیه و مصلاهای نماز جمعه، تقویت زیرساخت‌ها و اجرای طرح جامع گردشگری، تکمیل و بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و نوسازی مدارس تخریبی چهارمحال و بختیاری جزو مهم‌ترین اولویت‌های استان و نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی است.

رئیس شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در گذشته توسعه این استان مورد بی‌توجهی‌ قرار گرفته است.
وی گفت: تنها مدت کوتاهی به بخش کوچکی از زیرساخت‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری توجه شد.
عباسی تاکید کرد: محرومیت چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف باعث بالا بودن نرخ بیکاری، کمبود کار و مشکلات اقتصادی در این استان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید