• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68798
+
-

تحقق بودجه امسال شهر اصفهان؛ جلوتر از برنامه

مدیریت شهری
تحقق بودجه امسال شهر اصفهان؛ جلوتر از برنامه

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم در برهه کنونی گفت: جلب رضایت مردم جز با خدمات‌رسانی تحقق پیدا نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، «قدرت‌الله نوروزی» در همایش شهرداران و دهیاران استان اصفهان در تالار نگین سپاهان شهر اصفهان افزود: اگر دنبال استقرار امنیت و صلح پایدار هستیم و می‌خواهیم که تحریم‌ها موجب نارضایتی نشود، همه دستگاه‌ها به‌ویژه دولت موظف به حمایت از دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند و انتظار می‌رود دولت، مجلس و دستگاه قضا، فضایی فراهم کنند تا دهیاری‌ها و شهرداری‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان این‌که جلب رضایت مردم از طریق افزایش خدمت‌رسانی می‌تواند در ارتقای امنیت جامعه موثر باشد تاکید کرد: اگرچه هر روز وظایف شهرداری‌ها افزایش پیدا می‌کند، اما متأسفانه اختیارات آنها در قانون بودجه و سایر مقررات و آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های دولتی کاهش پیدا می‌کند.


افزایش اختیارات شهرداری‌ها

شهردار اصفهان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مأموریت‌ها درست انجام شود باید حدود اختیارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزایش یابد. وی با بیان این‌که برخی از مشکلات در حال برطرف شدن است، گفت: پس از سال‌ها موضوع استخدامی کارکنان رفع شده و شش نوع قرارداد بلاتکلیف که باعث آزار کارکنان شهرداری‌ها شده بود در حال لغو شدن است که زمینه افزایش انگیزه و خدمت‌رسانی بهتر را فراهم می‌کند.

نوروزی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی، دیون و بدهی‌های اصفهان اظهار کرد: بسیاری از این مشکلات با حمایت مسئولان و به‌کارگیری ابتکارها و نوآوری‌ها برطرف ‌و پروژه‌های نیمه‌کاره فعال شده و برخی پروژه‌های بزرگ جدید کلنگ‌زنی شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه حلقه چهارم ترافیکی و حفاظتی اصفهان، گفت: این حلقه ترافیک به طول ۷۸ کیلومتر که ۴۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان است، از جمله پروژه‌هایی است که بیشترین بودجه عمرانی شهرداری اصفهان را به خود اختصاص داده است.  شهردار اصفهان ادامه داد: انتظار می‌رود به شهرداری‌های همجوار از جمله خورزوق، دولت‌آباد، شهر ابریشم و درچه که در مسیر پروژه حلقه حفاظتی قرار دارند، کمک شود تا از طریق اوراق مشارکت زمینه تحقق این پروژه بزرگ را فراهم کنند، زیرا با راه‌اندازی این حلقه ترافیک مشکلات ترافیکی بسیاری رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در سال گذشته در بین سایر کلان‌شهرهای ایران بیشترین میزان جذب بودجه را داشت و امسال نیز میزان تحقق بودجه یک درصد از برنامه جلوتر است و تا روز گذشته یک‌هزار و ۳۵۰ میلیاردتومان از بودجه 4هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان معادل ۳۳درصد بودجه را محقق کردیم، اما نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم. نوروزی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که اگر حمایت‌های همه‌جانبه انجام نشود، باتوجه به افزایش قیمت‌ها، کارکردن بسیار دشوار است. وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت اتوبوس‌های درون شهری گفت: قیمت خرید یک اتوبوس سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بوده، اما امسال برای هر دستگاه اتوبوس باید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم.

شهردار اصفهان با بیان ‌اینکه ادامه حرکت شهرداری اصفهان نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان است، افزود: متاسفانه در مجلس به ناگهان ماده‌ای تصویب می‌شود که براساس آن همه مدیران سازمان‌ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری از حضور در هیات مدیره‌ها منع می‌شوند در حالی هدف از این حضور تسریع در امور مربوط به پروژه‌ها است و با این قانون در کار شهرداری‌ها خلل ایجاد می‌شود.
نوروزی ادامه داد: انتظار ما از قوای سه‌گانه تسهیل امور و برداشتن سنگ‌ها است تا فعالیت‌ها به‌خوبی انجام شود و شهرداران هر روز دغدغه رفتن به دادگاه‌ها را نداشته باشند.


نوآوری در درآمدهای شهرداری‌ها ضروری است

استاندار اصفهان نیز  گفت: نوآوری در درآمدها برای شهرداری‌ها ضروری است و دیگر نباید فقط به فروش تراکم یا بودجه‌های دولتی تکیه داشت.

«عباس رضایی» در همایش شهرداران و دهیاران افزود: امروز مدل‌های سنتی برای مدیریت جوابگو نیست بلکه باید فکر، ایده و مدیریت جدید و نگاه آمایشی داشت و دیگر نمی‌توان گفت شهرداری موفق است که طول تراکم بیشتری بگیرد.

وی با بیان این‌که نیازمند تحول اداری، کاهش بوروکراسی، الکترونیکی کردن فرایندها و شفاف‌سازی هستیم، اظهار کرد: اکنون باید به فناوری‌های برتر، استارت‌اپ‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و کریدورهای علم و فناوری توجه کرد. استاندار اصفهان با اشاره به این‌که ما شکایت‌هایی درباره فساد اداری به‌ویژه در برخی شهرداری‌ها داریم، تاکید کرد: شهرداری که نباید فقط خیابان بسازد بلکه رضایت مردم مهم است.

استاندار اصفهان با انتقاد از چهره نامناسب ورودی برخی شهرها و روستاها به دلیل تخلیه نخاله‌های ساختمانی، تصریح کرد: لازم است ظرفیت‌های گردشگری در شهرها و روستاهای استان شناسایی شود.

وی ضمن این‌که از شهرداران خواست دولت الکترونیک را جدی بگیرند، خواهان توجه بیشتر به ساده‌‌زیستی شد و گفت: کار در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشوار است، زیرا امروز با جنگ اقتصادی سختی مواجه هستیم اما با عزت و اقتدار مقابل آن و استکبار جهانی ایستاده‌ایم.
رضایی افزود: با پیگیری‌های انجام شده بسیاری از طرح‌هایی که حتی 15 سال به طول انجامیده در حال عملی شدن است و مردم نتایج آنها را می‌بینند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید