• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68792
+
-

تقویت مشارکت شهروندان در اداره شهر با «ایده‌کاپ»

دبیر اجرایی برنامه «ایده‌کاپ» شهر اصفهان گفت: ایده‌کاپ مشارکت شهروندان را در اداره شهر تقویت می‌کند و ایده‌های طرح شده می‌توانند یک ورودی برای رفع مشکلات کوچک شهری باشند.
«علیرضا گلچین‌فر» در حاشیه ششمین برنامه ایده‌کاپ با عنوان «نوجوان پویا، شهر خلاق» در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: ما برای برگزاری ایده‌کاپ از برنامه ایده‌شو الگوبرداری کردیم؛ در برنامه ایده شو موضوعی انتخاب و براساس آن ایده‌هایی دریافت می‌شود سپس ایده‌های رسیده به یک کسب و کار تبدیل و به یک استارت‌اپ و یا شرکت دانش‌بنیان داده می‌شود.

وی با بیان این‌که ما این ایده را الگو قرار دادیم تا مشارکت شهروندان را در اداره شهر تقویت کنیم، ابراز کرد: ما به دنبال این هستیم که این ایده‌ها یک ورودی برای رفع مشکلات شهری باشند، البته منظور مشکلات کوچک و خرد شهر است یعنی اگر این ایده‌ها را به ماهی تشبیه کنیم، برنامه ایده‌کاپ قلابی است که با آن می‌توان ماهی‌های کوچک را گرفت و برای حل مشکلات کلان باید از قالب‌های دیگری استفاده کرد و در این تشبیه برای رفع آنها نه قلاب بلکه باید تور پهن کرد.

دبیر اجرایی برنامه ایده‌کاپ شهر اصفهان گفت: برنامه ایده‌کاپ در دو بخش شامل بخش دریافت ایده‌ها و بخش طرح‌ها برگزار می‌شود که بخش دوم شامل ایده‌هایی است که یک مرحله جلوتر رفته و به طرح تبدیل شده‌ و برای محصول‌دهی آماده‌اند.

وی ادامه داد: در هر بخش ایده‌ها و طرح‌های برتر انتخاب می‌شوند که در بخش طرح‌ها سعی کرده‌ایم زمینه‌های اجرای آن را با همکاری بخش‌های مختلف شهرداری فراهم کنیم و ایده‌ها را هم به بخش نظام ایده‌ها و پیشنهادات شهرداری ارائه می‌کنیم تا بررسی و در صورت قابلیت، اجرا شود.
گلچین‌فر افزود: در ششمین برنامه ایده‌کاپ ویژه نوجوانان از آنها انتظار طرح و محصول نداشتیم. بخش طرح را از برنامه ایده‌کاپ نوجوانان حذف کردیم و ۱۴ ایده ارائه شد در حالی که در برنامه‌های قبل تعداد 7 ایده و 7 طرح ارائه می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید