• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68791
+
-

برگزاری هفته ششم کورس سوارکاری بندر ترکمن

هفته ششم رقابت‌های اسب‌دوانی تابستانه بندر ترکمن عصر جمعه با رقابت ۴۹ رأس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون و تروبرد در 6 دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در پایان این رقابت‌ها ۹۳۸ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان، مربیان و چابک‌سوران اسب‌های اول تا چهارم کورس‌های شش‌گانه تعلق گرفت.در دور نخست اسب‌های نژاد ترکمن (کلاس ۶) (۳+ ساله) وارد دپار شدند که «رامین قهرمانی» با اسب پویان مختومقلی قهرمان شد و «عبدالحلیم قبادی» با اسب آلما ماربل و «نیما اونق» با اسب ایلیار ۲ به ترتیب دوم و سوم شدند.

دومین دور این مسابقات بین اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس ۵) (۳+ ساله) برگزار شد که «آق اویلی بشگرد» با اسب طلا موفق به کسب مقام اول شد. «مهرداد خوجملی» با اسب ‌ای نور مهرانی و «رامین قهرمانی» با اسب ‌ای تیک به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور سوم میان اسب‌های نژاد دوخون (2) (Maiden ساله) شکل گرفت که «بنیامین جرجانی» با اسب میهان زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام‌های دوم و سوم را به ترتیب «پیمان قل لرعطا» با اسب رویال سروین و «رامین قهرمانی» با اسب رویال سیتی کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس ۴) (۳+ ساله) وارد دپار شدند که «رامین قهرمانی» با اسب شیدر موفق به کسب مقام اول شد و «قربان محمد اودک» با اسب سردار بندر و «آق اویلی بشگرد» با اسب آریس گلد به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

رقابت در دور پنجم بین اسب‌های نژاد تروبرد (هندیکاپ کلاس ۴) (۳+ ساله) شکل گرفت که «محمد خوجملی» با اسب راکت من اولین نفر بود که از خط پایان عبور کرد، «امیر مختومی» با اسب بیوتی آرچ دوم شد و «آق اویلی بشگرد» با اسب گلد بنتلی مقام سوم را کسب کرد.

در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون (بنچ مارک ۱۱۵) (۳+ ساله) با یکدیگر کورس گذاشتند که «رامین قهرمانی» با اسب اسپیدگل مقام اول این دور را کسب کرد، «امیر مختومی» با اسب سیتی دنسر و «محمدامین توماج» با اسب آکام عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.مسابقات اسب‌دوانی در گلستان هر ساله در گنبدکاووس، آق‌قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این
 3 شهرستان می‌کشاند.

این خبر را به اشتراک بگذارید