• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68766
+
-

بهره‌مندی 70 درصدی روستایی خاش از آب شرب سالم

فرماندار خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک حدود ۷۰ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند. 

«صاحب‌گل صالحی» در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت مجتمع آب‌رسانی ۴۸ روستایی دشت آبخوان خاش به طول ۲۵۰ کیلومتر در 3 فاز در حال اجراست و به گفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، این مجتمع سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: برای اجرای طرح مجتمع آب‌رسانی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود و ساکنان روستایی خاش حداکثر تا ۲ سال آینده می‌توانند به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی داشته باشند. 

فرماندار خاش با اشاره به این‌که ۴۸ درصد منابع آبی این شهرستان با شرایط دشوار مواجه است و بیش از ۸۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، ادامه داد: پروژه دشت آبخوان در 3 فاز با هدف پوشش آب ۴۸ روستا از سال‌های قبل شروع شده که در فاز نخست آن ۱۲روستا از نعمت آب بهره‌مند شدند. 

وی اظهار کرد: پروژه چاه‌احمد که ۳۳ روستای خاش را زیر پوشش می‌برد از دیگر پروژه‌های شاخص آب‌رسانی این شهرستان است. 

صالحی بیان کرد: با اجرای این پروژه ۳۷ روستا و حدود 7۸۴۹ نفر از مردم حوزه بخش مرکزی خاش از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند. 

وی گفت: هم‌اینک پوشش آب‌رسانی در روستاهای شهرستان خاش به حدود ۷۰ درصد رسیده که با اجرای این پروژه درصد پوشش آب‌رسانی روستایی به بالای ۸۵ درصد می‌رسد. 

فرماندار خاش تصریح کرد: پروژه آب‌رسانی چاه‌احمد نوک‌آباد نیز با هدف بهره‌مند کردن ۱۶۵۰ نفر از مردم ۳۳ روستا و پروژه ده رئیس ایرندگان خاش نیز با هدف آب‌رسانی به مردم ۶ روستا و بهره‌مندی ۱۵۷۸ نفر از نعمت آب آشامیدنی اجرا شده است. 

وی از اختصاص یک تانکر آب‌رسانی جدید برای تسریع در رفع مشکلات و تأمین نیازهای آبی روستائیان خاش خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید