• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68763
+
-

8 تن مواد غذایی فاسد در خاش معدوم شد

کارشناس مسئول سلامت محیط و کار خاش سیستان و بلوچستان گفت: 8 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌گذشته در این شهرستان با حضور نماینده دادستان و شماری از مسئولان دستگاه‌های نظارتی معدوم شد. 

به گزارش ایرنا «مسعود آزادی» گفت: در بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی خاش یک محموله خیارشور فاقد تاریخ تولید کشف شد که پس از بررسی آزمایشگاهی فاقد قابلیت مصرف انسانی تشخیص داده شد. 

وی بیان کرد: با هماهنگی دادستانی خاش و حضور نماینده دادستان، مرکز بهداشت و انتظامی این محموله معدوم شد. 

کارشناس مسئول سلامت محیط و کار خاش ارزش این محموله را افزون بر ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 6300 بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی این شهرستان انجام شده که در مجموع افزون بر 5/11 تن مواد فاسد و غیرقابل مصرف انسانی به ارزش تقریبی 350 میلیون ریال کشف و معدوم شده است. 

وی گفت: همچنین در این مدت برای 90 متخلف صنفی پرونده تشکیل شده و 70 واحد متخلف جریمه و 8 واحد نیز تعطیل شده‌اند. 

آزادی تاکید کرد: مردم خاش می‌توانند هرگونه شکایت بهداشتی را به سامانه مدیریت شکایات مردمی به شماره رایگان ۱۹۰ یا شماره ثابت ۰۵۴۳۳۷۲۸۹۳۲ اطلاع دهند. 

«ابراهیم گرگیچ‌مقدم»، نماینده دادستان خاش، نیز گفت: در حوزه قضایی برای برخورد با متخلفان در بخش‌های مختلف کوتاهی نمی‌کنیم و در صورت وقوع تخلف اصناف، عرضه‌کنندگان مواد غذایی، بهداشتی و مواردی که با سلامت مردم ارتباط دارند، پرونده آنان خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید