• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68760
+
-

اختصاص اعتبار برای بخشودگی و امهال وام‌های کشاورزی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان از اختصاص ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای بخشودگی و امهال وام‌های کشاورزی در این استان خبر داد. 

به گزارش مهر «محمدعلی دهقان» با اشاره به سرمازدگی برخی محصولات کشاورزی در استان کرمان و دیگر استان‌های کشور در سال گذشته افزود: از بین محصولات تولیدی در استان کرمان، محصول پسته ۹۵ درصد دچار خسارت شد که در همین راستا هیأت دولت برای کمک به کشاورزان مصوبه‌ای مبنی بر بخشودگی 3 ساله سود وام‌های کشاورزی را تصویب کرد. 

وی با بیان این‌که در ابتدا هیات دولت بودجه 2 هزار میلیارد تومانی برای امهال تسهیلات کشاورزی که سررسید آن‌ها در بازه زمانی مهر ۹۶ تا اسفند ۹۷ بود، اختصاص داد، گفت: در همین زمینه نیز اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومانی به استان کرمان اختصاص یافت که شامل وام‌هایی تا سقف ۱۷ میلیون تومان شد که مشمول بخشش سود و امهال آن تا یک سال است. 

دهقان با اشاره به دوران سختی که کشاورزان در سال گذشته داشتند، گفت: مشکل پسته در حدی بود که باغداران دیگر توانایی نگهداری باغ‌های خود را هم نداشتند؛ اما با پیگیری‌های استانداری کرمان و مجمع نمایندگان استان مجدداً ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به استان کرمان در این زمینه اختصاص داده شد. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در ادامه با بیان این‌که در ابتدای اجرای این طرح بخشودگی‌ها شامل تسهیلاتی تا سقف ۱۷ میلیون بود که با بازنگری صورت‌گرفته، این سقف تسهیلات برداشته شد، تاکید کرد: کشاورزان فرصت دارند تا ۱۵ مردادماه جاری به بانک‌های کشاورزی سراسر استان مراجعه کنند تا وام خود را یک سال دیگر تمدید کنند. 

اگر کشاورزی تا ۱۵ مرداد مراجعه نکند باید سود و اگر شامل جریمه‌ای باشد، آن را پرداخت کند. 

وی گفت: امیدواریم در سال جاری تسهیلات اختصاص‌یافته برای راه‌اندازی گلخانه‌ها به میزان نامحدود و با سود کم در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :