• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68751
+
-

هموارسازی مسیر اربعین در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ضمن تشریح آخرین وضعیت آماده‌سازی جاده ایلام - مهران برای اربعین اظهار کرد: ۸۲ کیلومتر از این مسیر چهاربانده شده است. به گزارش مهر، «علی‌اصغر کاظمی» در خصوص پروژه بزرگراه ایلام - مهران گفت: طول این بزرگراه از ورودی شهر ایلام (میدان ارغوان - کنارگذر شرقی ایلام) تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر است که ۸۲ کیلومتر آن به صورت چهاربانده زیر بار ترافیک قرار دارد.

وی افزود: البته در قسمت‌هایی از این ۸۲ کیلومتر روکش نهایی آسفالت و نصب جداکننده‌های بتنی باید انجام شود و ۲۰ کیلومتر باقیمانده در قطعات سه‌گانه مسیر توسط پیمانکاران در حال اجراست.کاظمی گفت: تا اربعین امسال تلاش خواهد شد نقاط حساس و گره‌های ترافیکی این محور با تکمیل پل‌های بزرگ برطرف شود. مسیر اربعین امسال در استان ایلام هموارتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در محور ایلام به مهران هم‌اکنون 2 تونل در حال احداث است. حفاری تونل موازی تونل راه کربلا به طول ۷۶۰ متر به پایان رسیده و پیمانکار مشغول مراحل کف‌برداری و لاینینگ (حفاظ بتنی) است. ساخت تونل کیلومتر ۵ ایلام - مهران به طول ۸۴۰ متر نیز اخیرا آغاز و ۱۰۰ متر آن حفاری شده است.

وی بیان کرد: در منطقه کنجان‌چم نیز مسیر رفت اصلاح شده و حجم عظیمی از عملیات خاک‌برداری مسیر برگشت آن نیز به انجام رسیده است. باید پل‌های این قسمت هم تکمیل شوند. غیر از آنچه ذکر شد، سایر بخش‌های مسیر برای اربعین امسال به صورت چهاربانده زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید