• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68739
+
-

مبارزه با ملخ‌ها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مبارزه شیمیایی با آفت ملخ‌های بومی در 3۴۵۰ هکتار صورت گرفت و در برخی از کانون‌های آن مبارزه همچنان ادامه دارد. به گزارش ایسنا، «مجید جوادی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ملخ جزو آفات عمومی است که بر اساس قانون باید عملیات ردیابی و مبارزه با آن با هزینه دولت انجام شود.

وی افزود: در این راستا هر سال با انواع ملخ‌های بومی آفت در سطح استان مبارزه می‌شود. سال گذشته مبارزه با آنها در 1۲۲۵ هکتار انجام شد. این مسئول گفت: در سال جاری، با توجه به مساعد بودن شرایط محیطی از جمله تامین رطوبت کافی در خاک و بارندگی‌های زمستانی و بهاره و همچنین مساعد بودن شرایط برای تفریخ تخم‌ها و ظهور پوره‌های آن در اکثر شهرستان‌های استان، زمینه تکثیر حداکثری و طغیان جمعیت این آفت فراهم شده است.

جوادی بیان کرد: مبارزه شیمیایی با آفت ملخ‌های بومی در 3۴۵۰ هکتار صورت گرفت و در برخی از کانون‌های آن مبارزه همچنان ادامه دارد. وی ادامه داد: بیشترین مبارزه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های پلدختر، خرم‌آباد، الیگودرز، دورود، چگنی، الشتر و ازناست.

جوادی گفت: در این راستا انواع سموم مبارزه با این آفت به اندازه کافی و به‌موقع تامین شد. برای اولین بار یک دستگاه سمپاش ULV توسط سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خریداری و به ناوگان سمپاشی استان اضافه شد که نقش موثری در انجام به‌موقع و کیفی مبارزه ایفا می‌کند. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: با انجام عملیات مبارزه با ملخ‌های بومی در سال جاری از هرگونه خسارت دیدن مزارع و باغ‌ها توسط این آفت خطرناک جلوگیری می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید