• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68731
+
-

صادرات ۱۰ هزار تنی از مزرعه نمونه

خبر
صادرات ۱۰ هزار تنی از مزرعه نمونه

مزرعه آموزشی تولیدی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین‌دشت البرز وابسته به وزارت جهاد کشاورزی سالانه با صادرات 10 هزار تن محصول سبزی و صیفی بیش از یک میلیون دلار برای کشور ارز‌آوری  دارد.
بهره‌بردار و مجری کشت و کار در مزرعه 57 هکتاری مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین‌دشت فردیس در حاشیه تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی کشاورزی ویژه بهره‌برداران پیشرو کشور به ایرنا گفت: این محصولات شامل گوجه‌فرنگی، بادمجان، کلم گل، فلفل و کاهو به کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و روسیه صادر می‌شود.
«شاهرخ فرخی» ادامه داد: در کنار تولید محصولات کشاورزی، ارقام پرمحصول گوجه‌فرنگی، فلفل، بادمجان، ذرت، ملون و هندوانه برای مقایسه و انتخاب بذر مناسب با شرایط آب و هوایی استان البرز و سایر مناطق کشور در این مزرعه کشت و آزمایش می‌شود.
 فرخی افزود: هر ساله شمار زیادی از کشاورزان برتر کشور با حضور در این مزرعه با ارقام پرمحصول و متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی کشور آشنا می‌شوند.
اکنون نیز حدود ۲۳۰ هکتار از اراضی باغ‌های شهرستان ساوجبلاغ استان البرز زیر نظر مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین‌دشت کشت و نگهداری یا برداشت محصول می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید