• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68710
+
-

شبکه آب‌رسانی برازجان نوسازی می‌شود

کاهش آب ورودی از چشمه ساسان کازرون به استان بوشهر در پارسال که آب مورد نیاز برخی از شهرهای شهرستان دشتستان را تامین می‌کند، در کنار فرسودگی شبکه داخلی باعث برخی مشکلات برای شهروندان شد و استاندار بوشهر با همکاری وزارت نیرو اصلاح و نوسازی شبکه‌های داخلی را در قالب استان‌های معین پیگیری کرد و تاکنون 10 کیلومتر از شبکه آب‌رسانی برازجان مرکز این شهرستان نوسازی شده است. 

به گزارش ایرنا، «عبدالکریم گراوند» در بازدید از ایستگاه پمپاژ آب میدان میوه و تره‌بار برازجان بر ضرورت نظارت و بازرسی دقیق از این پروژه تاکید کرد. وی گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ میدان میوه و تره‌بار برازجان با ظرفیت آب‌دهی ۲۷ هزار متر مکعب در روز آب مورد نیاز شهر برازجان را تامین می‌کند. گراوند یادآور شد: برای اجرای این پروژه تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

گراوند در ادامه از پروژه نوسازی و اصلاح شبکه آب‌رسانی برازجان که با همکاری چند استان معین کشور در حال اجرا است، بازدید کرد. استاندار بوشهر اظهار کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون ۱۰ کیلومتر خط انتقال کار شده و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برایش پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: پروژه نوسازی و اصلاح شبکه آب‌رسانی برازجان بیش از ۵۰ درصد از جمعیت برازجان را پوشش می‌دهد. گراوند گفت: برای اجرای این پروژه ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری جدید با ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

وی افزود: همچنین برای جلوگیری و کاهش هدررفت آب در شبکه‌های داخلی شهرستان دشتستان ۶۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است. استاندار بوشهر در بازدید از خط انتقال چاه‌های آب برازجان گفت: طول خط انتقال این پروژه 5/5 کیلومتر است که تاکنون بیش از 3کیلومتر آن با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است. 

وی یادآور شد: برای اتمام این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مقرر شده تا ابتدای شهریور ماه امسال تکمیل شود. گراوند بیان کرد: انتظار می‌رود با تکمیل این پروژه، آب مورد نیاز مخزن شهر برازجان به سهولت و بدون نیاز به اقدام خاصی تامین شود. استاندار بوشهر گفت: یکی از مشکلات عمده شهر برازجان تامین آب است که با اجرای طرح‌های مختلف در صدد رفع این مشکل هستیم. گراوند در ادامه از پروژه بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان بازدید کرد. وی گفت: این پروژه در آبان سال ۹۶ آغاز شده که به خاطر تأخیر در پرداخت اعتبار به پیمانکار با تأخیر مواجه شده است.

 گراوند افزود: اکنون برای فعال‌سازی پروژه باید ۹۷ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار پروژه پرداخت شود. وی یادآور شد: امسال برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که ۱۵ میلیارد آن از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان و مابقی از اعتبارات وزارت بهداشت است. 

گراوند ادامه داد: این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار سفر رئیس جمهوری به استان است که انتظار می‌رود در موعد مقرر اجرا شود. 
استاندار بوشهر گفت: انتظار می‌رود با حفر چاه و احداث آب‌شیرین‌کن‌ها مشکل آب‌رسانی شهرستان دشتستان به صورت اساسی و برای همیشه برطرف شود. وی بیان کرد: کارهای خوبی در بخش اصلاح، انتقال و تامین آب در برازجان در حال انجام است که با اجرای آنها در هر شرایط آب و هوایی و بارشی دیگر نگرانی در خصوص تامین آب این شهر نخواهیم داشت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید