• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68690
+
-

اشتغال 300 نفر در پتروشیمی گچساران

اشتغال
اشتغال 300 نفر در پتروشیمی گچساران

نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی گچساران با پیشرفت 60 درصدی در صورت تکمیل می‌تواند برای 300 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کند.

 به گزارش ایسنا، «غلامرضا تاج‌گردون» در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: 13 طرح در گچساران و باشت وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ اشتغال‌ حدود 400 تا500 نفر را ایجاد کند. 

وی بیان کرد: پتروشیمی گچساران با پیشرفت 60 درصدی می‌تواند برای 300 نفر اشتغال‌زایی کند. نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح در حال حاضر برای 600 نفر ایجاد اشتغال کرده است. 

تاج‌گردون عنوان کرد: طرح‌های متفاوتی در شهرستان گچساران و باشت در زمینه‌های مختلف در دست اجراست که می‌تواند تحول خوبی در زمینه اشتغال‌زایی برای این 2 منطقه به وجود آورد. وی ادامه داد: استفاده از طرح کمک‌های فنی - اعتباری اختصاص ۲۰ درصد از بودجه طرح‌های عمرانی به حمایت سرمایه‌گذاران حوزه اشتغال و بانک توسعه تعاون فرصت خوبی برای حمایت از این واحدهای صنعتی است. 

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود افراد بی‌بضاعت در کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رود تا نهادهای حمایتی برای اشتغال و خودکفایی این افراد بیشتر تلاش کنند. تاج‌گردون بیان کرد: باید کمیته‌ای تشکیل شود و لیست اسامی طرح‌هایی که نیاز به یارانه دارند اعلام شود. وی اضافه کرد: از سهم منابع داخلی و از محل منابع اعتبارات عمرانی برای کمک به طرح‌های مشابه و خرد اختصاص داده شود. 


اختصاص  اعتبار به طرح‌های نیمه‌فعال

فرماندار گچساران نیز گفت: 700 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام و راکد و نیمه‌فعال اختصاص داده شده است. «علی خوان‌پایه» در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: شهرستان گچساران با وسعت 3131 کیلومتر مربع با آب و هوای گرم و مرطوب، دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه آب با 2 سد بزرگ کوثر و چم‌شیر است. 

وی بیان کرد: شهرستان گچساران دارای 2 سد بزرگ آبی از جمله سد کوثر و سد در حال احداث چم‌شیر است و با پیگیری‌های نماینده تخصیص‌های خوبی در بخش کشاورزی و صنعت اخذ شده است. فرماندار گچساران تصریح کرد: دشت‌های حاصلخیزی در شهرستان گچساران به منظور توسعه بخش کشاورزی و صنعت وجود دارد. 

خوان‌پایه عنوان کرد: با بازدیدهایی که از صنایع مختلف در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری داشتیم شرایطی وجود دارد که نیاز به تامین منابع مالی دارد. 

وی ادامه داد: این شهرستان را به نام نفت می‌شناسند، اما در زمینه آب و کشاورزی ظرفیت‌هایی هم وجود دارد که این شهرستان را به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرستان‌های کشور می‌شناسند. 
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: این شهرستان از بعد دام‌پروری به شیوه سنتی و صنعتی از شهرستان‌هایی است که دارای امتیازات ویژه‌ای است و در حوزه گردشگری با تنوع آب و هوایی و وجود زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت‌شده باز وضعیت بسیار خوبی دارد. خوان‌پایه عنوان کرد: 700 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام و راکد و نیمه‌فعال اختصاص داده شده است. 

فرماندار باشت نیز در این جلسه افزود: شهرستان باشت به عنوان یک نگین سبز با وسعتی معادل 1060 کیلومتر مربع از لحاظ جغرافیایی و 2 رودخانه بزرگ شابهرام و زهره را در کنارش دارد. 

«سید مسعود حسینی» ادامه داد: با این‌که تلاش‌هایی در استان و شهرستان انجام شده و با پیگیری‌هایی که جناب تاج‌گردون در حوزه کشاورزی داشته‌اند اشتغال‌های پایداری در شهرستان‌ها داشته‌ایم، اما به هرحال این مشکل اساسی همچنان وجود دارد. 
وی اضافه کرد: طرح‌های زیادی در شهرستان پیگیری شد و این طرح‌ها هم مجوزش گرفته شد، اما این طرح‌ها هم نیازمند اعتباراتی است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید