• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68687
+
-

نبود مسافر؛ علت کاهش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد

مدیرفرودگاه خرم‌آباد گفت: پروازهای فرودگاه کاهش پیدا نکرده است، بلکه تعداد آنها در مواقعی به دلیل نبود مسافر لغو می‌شود. «غلامرضا بنی‌صدر» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی ‌بر کاهش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد و لغو شدن پرواز روز جمعه بیان کرد: پروازها کاهش پیدا نکرده اند، اما در برخی روزها مانند یکشنبه و جمعه که 2 پرواز به تهران داریم، به دلیل نبود مسافر یکی از پروازها لغو می‌شود. این موضوع بین تعطیلات مشهودتر است.

 وی افزود: شرکت ماهان زمانی که با کمبود مسافر مواجه است، به دلیل این‌که صرفه اقتصادی ندارد، ناچار به لغو پرواز است. بنی‌صدر گفت: ظرف 3 ماه گذشته، پروازهای فرودگاه خرم‌آباد تنها یک بار و آن هم به دلیل نقص فنی لغو شده است.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد با بیان این‌که این فرودگاه هفته‌ای 20 پرواز رفت و برگشت به تهران را در برنامه دارد، اظهار کرد: این تعداد پرواز حتی با 30 مسافر انجام می‌شود، اما در مورد لغو شدن پرواز مشهد باید بگویم شرکت هواپیمایی تابان علت این امر را زمین‌گیر شدن هواپیما عنوان کرده است.

وی ادامه داد: رایزنی‌های زیادی را برای برقراری مجدد پرواز مشهد حتی از طریق مقامات استانی انجام داده‌ایم اما تا الان نتیجه‌ای دربر نداشته است. بنی‌صدر با تاکید بر این‌که مردم مطالبه‌شان بحق است و باید بیشتر از این پرواز در فرودگاه انجام شود، گفت: با توجه به کمبود ناوگان و تحریم‌ها، همین تعداد پرواز را هم نگه داریم، هنر کرده‌ایم.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص ابتر ماندن طرح توسعه فرودگاه نیز توضیح داد: پاویون فرودگاه با پیشرفت فیزیکی 70 درصد به دلیل کمبود نقدینگی بلاتکلیف مانده اما سطوح پروازی در حال انجام است.

وی افزود: مجری طرح توسعه اداره کل راه و شهرسازی استان است، نه شرکت فرودگاه‌ها. بنابراین باید استان اعتبار مورد نظر را تامین کند تا قرارگاه به عنوان پیمانکار کار را انجام دهد. مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: البته، با همه این تفاسیر، شرکت فرودگاه‌ها برای سطوح پروازی 8 میلیارد تومان کمک کرده است.

بنی‌صدر با اشاره به این‌که تکمیل پاویون دغدغه مردم و فرودگاه نیست، تاکید کرد: پاویون نفعی به حال مردم ندارد و تنها برای تردد مقامات کشوری است که جایگزین آن هم در فرودگاه وجود دارد. وی با بیان این‌که برخلاف برخی صحبت‌ها سطوح پروازی فرودگاه ایمن هستند و کارهای زیادی برای ایمنی آنها انجام شده است، گفت: این‌که هواپیمای پهن‌پیکر در فرودگاه پرواز نمی‌کند، دلیل بر مجهز نبودن و عدم ایمنی سطوح پروازی فرودگاه نیست. باید بپذیریم تا زمانی که شیراز، اصفهان و تهران هستند، هواپیماهای پهن‌پیکر در اختیار خرم‌آباد گذاشته نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید