• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68646
+
-

سنگ معارضان پیش پای معدن‌داران

عضو هیات‌رئیسه خانه معدن استان کرمانشاه گفت: معارضان محلی به مهم‌ترین معضل معدن‌داران تبدیل شده‌‌اند. به گزارش ایسنا «حیدر زرافشانی» اظهار کرد: این معارضان حتی برای معادن دارای مجوز و سابقه طولانی بهره‌برداری هم وجود دارند.  وی با بیان این‌که وجود معارضان باعث می‌شود کارگاه‌های معدنی چندین روز تعطیل شوند، ادامه داد: این در حالی است که تعطیلی هر یک روز معدن از 15 تا 40 میلیون تومان ضرر به همراه دارد و باعث بیکاری 20 نفر به صورت مستقیم و چندین نفر به صورت غیرمستقیم می‌شود.

عضو هیات‌رئیسه خانه معدن کرمانشاه افزود: در شرایط تحریم و با بالا رفتن هزینه‌های معدن‌داری، استخراج، نگهداری ماشین‌آلات و... تحمیل شدن هزینه‌هایی مانند معارض نیز مشکلات معدن‌داران را دوچندان کرده و مانع ادامه فعالیت آنها می‌شود.زرافشانی همچنین خواستار همکاری بیشتر منابع طبیعی برای خلع ید تصرفات اراضی ملی هم شد که این امر نیز به مشکلات معدن‌داران دامن می‌زند.  وی تامین نشدن منابع مالی برای معدن‌داران از سوی دولت و ضعیف بودن بنیه اقتصادی را نیز از دیگر مشکلات مهم معدن‌داران برشمرد و تاکید کرد: اکثر معدن‌داران نیازمند دریافت تسهیلات هستند، اما هنوز حمایت چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.

زرافشانی اضافه کرد: معادن برای نوسازی تجهیزات خود به تسهیلات نیاز دارند و بسیاری از آنها با تجهیزات قدیمی و فرسوده فعالیت می‌کنند که هم هزینه تمام شده را بالا می‌برد و هم پرت معادن را زیاد می‌کند. عضو هیات‌رئیسه خانه معدن کرمانشاه با اشاره به شرایط خوبی که اکنون برای صادرات برخی مواد معدنی وجود دارد، اضافه کرد: نباید به دلیل مشکلات اجازه بدهیم این فرصت از دست معدن‌داران برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید