• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68641
+
-

جایزه‌کتاب‌سال‌کردستان اهدا شد

شعر
جایزه‌کتاب‌سال‌کردستان اهدا شد

در روز پایانی دومین جشنواره جایزه کتاب سال کردستان، ۲۷ نفر از افراد برگزیده و شایسته تقدیر جوایز و لوح تقدیر خود را دریافت کردند. به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره کتاب سال کردستان شامگاه پنجشنبه با حضور مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی و اجرایی استانی و شهرستانی با معرفی افراد برتر برگزار شد. اثر برگزیده در حوزه هنر و معماری به صورت مشترک به «ابراهیم زارعی» و «رضا قادربیگ‌زاده» برای «خانه‌های قدیمی سنندج» و «معماری و طراحی شهری» اهدا شد. 

در حوزه تاریخ و جغرافیا به صورت مشترک جایزه کتاب سال به «محمود مبارکشاهی» و «صالح امین‌پور» برای اثرهای «نگاهی به جغرافیای سیاسی عراق» و «جنگ و دیپلماسی بر سر تقسیم کردستان» اهدا شد و در حوزه ترجمه ادبی نیز جایزه به «محمد رمضانی» برای اثر «هه‌راو تووره‌یی» رسید. در حوزه زبان‌شناسی نیز جایزه برگزیده به صورت مشترک به «بختیار سجادی» و «سعید کرمی» برای «زمان و ویژه کوردی و وشه‌ناسی زمانی کوردی» اهدا شد و در حوزه نقد و پژوهش نیز جایزه برگزیده به صورت مشترک به «بهروز چمن آرا» و «جمال احمدی» برای «شانامه ی کوردی و تاریخ ادبیات کوردی» اهدا شد.

در حوزه داستان و رمان جایزه برگزیده به «قادر هدایتی» برای اثر «گابور»، حوزه شعر «رضا علی‌پور» برای اثر «کراکه» جایزه گرفتند و در حوزه ادبیات کودک نیز جایزه برگزیده کتاب سال به صورت مشترک به «کافیه جوانرودی» و «مازیار حسنعلی» برای آثار «ژیان چیه؟» و «درون خویان بشارنوه» اهدا شد. داوران جایزه کتاب سال کردستان در حوزه‌های حقوق، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و نمایش‌نامه هیچ اثری را انتخاب نکردند. در این جشنواره همچنین به افراد شایسته تقدیر نیز لوح اهدا شد که این لوح در حوزه هنر و معماری به «خسرو سینا» برای اثر «هویت فرهنگی و سینمای کُرد»، در حوزه تاریخ و جغرافیا به «محمد مریوانی» برای اثر «تحولات گروس در جریان جنگ جهانی اول»، در حوزه ترجمه ادبی به صورت مشترک به «عبدالخالق رحمانی» و «رحیم لقمانی» برای اثرهای «مه م و زین» و «چوارنه کانی بابا تاهیر» و در حوزه نمایش‌نامه به «مفیده مظهر» برای اثر «سی شانونامه بو منالان» اهدا شد.‌در حوزه نقد و پژوهش نیز لوح تقدیر به «فریدون حسین‌پناهی» برای اثر «پیشه کونه کانی سنه» رسید.  در حوزه داستان و رمان «جبار شافعی‌زاده» برای «سمفونی باد» لوح تقدیر گرفت.

در حوزه شعر «کمال امینی» و «پونس حسینی» برای اثرهای «چاره کی بونسیان» و «خوریک ئه دمه بن ده ستم» لوح تقدیر گرفتند. لوح تقدیر کتاب سال کردستان در حوزه ادبیات کودک به صورت مشترک به «عبدالحمید سجادی» و «سوران سجادی» و «فرزاد حسن‌زاده» برای اثرهای «چیروکی شیی و شه هی» و «په لکه زیرینه»، در حوزه روان‌شناسی و جامعه‌شناسی به «خالد علیزاده» برای اثر «کومه لناسی ئایین» و در حوزه حقوق به «اسعد اردلان» برای اثر «حقوق ملت‌ها» اهدا شد.‌در دومین جشنواره جایزه کتاب سال کردستان نمایشگاه کتابی برگرفته از ۴۳۲ عنوان در مدت 2 روز برگزاری در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برپا شده بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید