• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68617
+
-

​40‌هزار رمان رایگان برای مسافران

دریچه
​40‌هزار رمان رایگان برای مسافران


40 هزار رمان رایگان در مسیرهای جاده‌ای در فرانسه برای مسافران تابستانی قرار گرفته است.
به گزارش فیگارو، شهروندان فرانسوی در تابستان امسال، مثل سال گذشته، حین سفر و توقف در مسیرهای جاده‌ای، می‌توانند رمان دلخواهشان را از میان انبوه رمان‌هایی که بین ایستگاه‌های جاده‌ای است، انتخاب و مطالعه کنند.
مؤسسه ونسی اتوروت در فرانسه برای دومین سال پیاپی این پروژه را با شعار «خواندن، سفر است و سفر خواندن» با هدف پیشگیری از خواب‌آلودگی مسافران تابستانی حین رانندگی و دعوت آنها به طولانی کردن سفرهایشان با غوطه‌ور شدن در ادبیات به مرحله اجرا گذاشته است. این مؤسسه مکان‌های مناسبی برای مطالعه در بین جاده‌های فرانسه در 27ایستگاه‌ منطقه‌ای که هر ایستگاه صدها رمان مختلف را در خود جای داده، آماده کرده است.
فرانسوا بریس هینگر، مدیر ارتباطات این مؤسسه می‌گوید: «این پروژه اقدام خلاقانه و زیبای تابستانی است که هزاران مسافر را در مکانی گرد هم و نیز امکان دسترسی آسان‌تر کتاب را میانشان فراهم می‌آورد.»
اریک اورسنا، نویسنده شناخته‌شده و عضوآکادمی فرانسه، مسئولیت اجرایی و نظارت بر این پروژه را بر عهده دارد و انتخاب رمان‌هایی از نویسندگان کلاسیک و معاصر فرانسوی و غیرفرانسوی برای قرار گرفتن در این ایستگاه‌های جاده‌ای بر عهده اوست. از میان رمان‌های منتخب او آثاری چون «در جنگل‌های سیبری» نوشته سیلون تسون، کتاب «خاطرات» نوشته باب دیلن، «به سوی فانوس دریایی» نوشته ویرجینا وولف و «کشیش آمریکایی» نوشته فیلیپ راث به چشم می‌خورد. او هفته گذشته در یکی از این ایستگاه‌ها حاضر شد و با مسافران به بحث و گفت‌وگو درباره احساس‌اش نسبت به مطالعه و فهرست انتخابی خود پرداخت و گفت شعار «خواندن سفر است و سفر خواندن» که نقل قولی است از ویکتور هوگو می‌خواهد بگوید وقتی که ما می‌خوانیم، بزرگ‌تر می‌شویم و لزوما نباید در جایی ساکن باشیم. می‌توان در هرجا و هر مکانی به مطالعه پرداخت. خواندن به ما احساس سرزندگی بیشتری می‌دهد. به حسی از عاشق شدن می‌ماند. زمانی که کتابی را انتخاب می‌کنیم، گویی از میان اعصار، قهرمانان و کشورهای مختلف عبور  و به همه جا سفر می‌کنیم. با مطالعه می‌توان به سفر و به مکان‌های ناشناخته رفت و با کمک قدرت تخیل زندگی‌های مختلفی را در یک زندگی تجربه کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید