• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68611
+
-

افسانه یک میگسار قدیس

ویترین
افسانه یک میگسار قدیس


این کتاب 192صفحه‌ای مجموعه‌ 3 داستان بلند از «یوزف روت» است با عناوین وزنه نادرست، افسانه میگسار قدیس و لویاتان.  داستان اصلی که عنوان کتاب هم برگرفته از آن است، یکی از قصه‌های تامل برانگیز یوزف روت است. داستان، ‌ماجرای درگیری بین زندگی و مرگ یک کارگر مهاجر به نام «آندره‌آس کارتاک» فقط بر سر 200 فرانک است.
این پول را کسی به او قرض داده و او می‌خواهد به هر قیمتی شده، پول را به صاحبش پس بدهد، اما هر دم اتفاق غیرمنتظره‌ای پیش می‌آید و او پولش را دوباره خرج الکل می‌کند تا اینکه سرانجام در اوج بی‌خانمانی اتفاقات ناگواری برایش  رخ می‌دهد و... یوزف روت، روزنامه نگار و رمان نویس اتریشی، شهرتش را مدیون آن دسته از آثارش است که به زندگی پس از جنگ در اروپا می‌پردازد. مارش رادتسکی، ایوب و افسانه میگسار قدیس از آثار شاخص این نویسنده به‌حساب می‌آیند.
در سال‌های ۱۹۳۰ آثار روت کمتر به مسائل روزمره می‌پرداختند و نوعی نوستالژی مالیخولیایی نسبت به زندگی اشرافی اروپای مرکزی قبل از ۱۹۱۴ پیدا می‌کنند. یوزف روت یک سوسیالیست بود، اما از نظام پادشاهی هم دفاع می‌کرد. او در تبعید پاریس به الکل پناه آورد. نویسندگان آلمانی در آن‌ سال‌ها هیچ امیدی به آینده نداشتند. ارنست تولر و اشتفاین تسوایگ خودکشی کرده بودند و یوزف روت نیز سال ۱۹۳۹ در سن 45 سالگی در گداخانه‌ای در پاریس‌درگذشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :