• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68578
+
-

قبض برق بوشهری‌ها الکترونیکی می‌شود

این سو و آن سوی استان
قبض برق بوشهری‌ها الکترونیکی می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: نحوه دریافت الکترونیکی قبوض برق به شهروندان بوشهری ابلاغ شد. به گزارش مهر، «اردشیر مذکوری» افزود: از تاریخ یکم مهر ماه سال جاری، قبض کاغذی برق حذف و صورت‌حساب تنها از طریق پیامک به آنان ارسال می‌شود.

وی گفت: با توجه به ابلاغ نحوه دریافت قبوض الکترونیکی برق به شهروندان هم‌استانی، انتظار می‌رود مشترکان در اسرع وقت اقدام کنند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: مشترکان در روش نخست برای اقدام در زمینه دریافت قبض به صورت پیامکی می‌توانند با گرفتن کد دستوری# *۱* شناسه قبض و ارسال آن به سرشماره‌های ۵۰۰۰۱۷۷۱۱۲۱ و یا ۲۰۰۰۱۵۲۱ اقدام کنند.

مذکوری ادامه داد: مشترکان گرامی در صورت تعویض خط تلفن همراه یا در صورت مستأجر بودن و تعویض منزل باید کد دستوری #*۲* را به سرشماره‌های یادشده ارسال و از این طریق نسبت به حذف شماره تلفن خود اقدام و سپس طبق روش یادشده برای دریافت قبض به صورت الکترونیکی اقدام کنند. وی اظهار کرد: در روش دوم برای اقدام در زمینه دریافت قبض به صورت پیامکی مشترکان می‌توانند شماره تلفن سرپرستان خانوار را در منازل خود به صورت حضوری به مأمورانِ قرائت ارائه دهند.

مذکوری ادامه داد: مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر و مراجعه به پورتال این شرکت به ترتیب روش‌های دوم و سوم برای اقدام در زمینه دریافت قبض برق به صورت پیامکی است. وی افزود: این اقدام با هدف کاهش مصرف کاغذ، گامی مهم در تحقق مدیریت سبز از سوی وزارت نیرو است و در صورت تحقق، بسیاری از مشکلات مشترکان از جمله تحویل نگرفتن قبض (به دلیل حضور نداشتن در خانه) و نیاز مراجعات حضوری برطرف خواهد شد.

مذکوری ادامه داد: با حذف قبوض کاغذی یک‌سوم نیروها در بخش‌های قرائت و توزیع در بخش‌های دیگر مشغول به فعالیت می‌شود و هیچ نیرویی از شرکت‌های توزیع برق اخراج نمی‌شود. وی یادآور شد: شبکه توزیع اکنون در بخش اتوماسیون نیازمند توجه جدی است، زیرا صنعت برق با روش‌های کهنه قبلی قابل‌مدیریت نیست.

مذکوری در ادامه گفت: برای این‌که مردم کمترین خاموشی را داشته باشند و این شبکه گسترده مدیریت شود باید حرکت به سمت اتوماسیون در بخش شبکه‌های توزیع محقق شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید