• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68576
+
-

تنور داغ # شورایاری در توییتر

همشهری از فضای اجتماعی رسانه مجازی توییتردر روز برگزاری انتخابات شورایاری گزارش می‌دهد

خبر
تنور داغ # شورایاری در توییتر


مجید جباری/ خبرنگار
دیروز تنور انتخابات شورایاری محله‌های تهران به گرمی چهارمین روز مرداد 98 بود. پنجمین دور از انتخابات شورایاری محله‌های تهران که نخستین انتخابات الکترونیکی ایران نام گرفت، علاوه بر خبرگزاری‌ها، بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. با گذشت 6ساعت از آغاز انتخابات در شعب رأی‌گیری، #شورایاری تنها در توییتر به سومین هشتگ داغ روز تبدیل شد. این در حالی است که فعالانی که در این رسانه مجازی حساب کاربری دارند، علاوه بر شورایاری، از هشتگ‌های دیگری نظیر #انتخابات، #انتخابات_شورایاری، #مشارکت و... هم در توییت‌های خود استفاده کردند. با این اوصاف می‌توان گفت که دیروز داغ‌ترین هشتگ توییتر به انتخابات شورایاری‌ها اختصاص داشت. در میان پست‌ها بیشترین توییت به برگزاری الکترونیکی و نخستین تجربه رأی دهی با این سیستم مربوط بود. پس از برگزاری انتخابات مکانیزه، شگفت‌زدگی از مشارکت بالا و تشکیل صف‌های طولانی در مقابل شعب اخذ رأی بیشترین موضوعاتی بود که کاربران این رسانه مجازی به آن پرداختند. در میان توییت‌ها البته بودند افرادی که این انتخابات را جدی نگرفتند و سعی کردند به‌نحوی حضور مردم در پای صندوق‌های مکانیزه اخذ رأی را به سخره بگیرند اما به هرحال، زور «مشارکت بالا» و «تجربه رأی الکترونیکی» به توییت‌های منفی و طنزگونه برخی کاربران می‌چربید. در مجموع اگر بخواهیم فضای عمومی دیروز این رسانه مجازی را ارزیابی کنیم، شکل‌گیری جو مثبت از مشارکت غیرقابل تصور ساکنان محله‌های تهران، تصویر کلی‌تری را به مخاطبان ارائه می‌داد.

  ( 12:11 )شهیندخت مولاوردی، دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان:
با مشارکت فعال در انتخابات شورایاری‌ها شرایط محله خود را تغییر دهیم؛ برای شهری‌زیست‌پذیر، شهروندی مشارکت‌پذیر باشیم.

  (12:45) محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران:
روز موعود فرارسید. نخستین #انتخابات_الکترونیک در تهران در حال برگزاری است، ممنون از مدیریت شهری که به ما اعتماد کردند و امکان این تجربه هوشمند و کم‌نظیر را فراهم ساختند.

  (12:55) آذر منصوری، فعال اصلاح‌طلب:
 «صف‌های نانوایی شلوغ‌تر از صف‌های انتخابات شورایاری‌ها/ نه شهروندان به مدیریت شهری اصلاح‌طلبان»! این تیتر رسانه معاند نیست، این تیتر خبرگزاری تسنیم است. از صدا و سیما هم گویا تا‌کنون‌ درشعبه‌های اخذ رأی خبری نیست. وقتی شکست اصلاح‌طلبان بر اهمیت مشارکت مردم ترجیح داده می‌شود!!!

  (12:57)محمد فرجود:
در تمام مناطق ۲۲ گانه و ۳۵۲ محله پایتخت دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیک به‌صورت #برخط و بدون کوچک‌ترین مشکلی در حال فعالیت هستند.
 #انتخابات_الکترونیک با استقبال خوب مردم و پشتیبانی کامل در حال برگزاری است.

  (12:58)علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران:
 صبح بعد از حضور در حوزه اخذ رأی #مسجد_فخریه در #منیریه؛ به کلیسای میناس رفتم، که حوزه اخذ رأی در محله #قلعه_ارامنه است. تعدادی از کاندیداهای این محله، همشهریان #ارمنی هستند.
ربع ساعتی که آنجا بودم، تعداد رأی‌دهندگان به نسبت شعب دیگری که بازدید کردم، قابل توجه بود.

  (13:23) غلامحسین محمدی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین دوره انتخابات شورایاری:
عده‌ای گفتند صف نانوایی از صف رأی طولانی‌تر شده! این یکی از صف‌ها در منطقه ۲۲ است. (اشاره به صف طولانی در یکی از محله‌های منطقه 22تهران)

  (13:42) محسنی بندپی، استاندار تهران:
 تجربه تهران در برگزاری انتخابات #شورایاری‌‌ها به‌صورت الکترونیک می‌تواند نمونه‌ خوبی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی دیگر باشد.

  (13:53) یاسر صادقی، سردبیر خبرگزاری برنا:
همیشه به عملکرد #شورایاری‌ها انتقاد داشته و دارم اما با حضور جوانان و مشارکت مردم در این دوره امیدوارم عملکرد هم تغییر کند.

  (15:07) سیدفرید موسوی:
 در انتخابات #شورایاری‌ جدای از موضوع مهم و اساسی مشارکت محلی شهروندان، نوآوری و شیوه رأی‌گیری هم جالب بود. برای نخستین بار رأی دادن به‌صورت الکترونیک را تجربه کردم، تجربه جالبی بود، به‌نظرم شما هم تجربه کنید.

  (16:18) حجت نظری، عضو شورای شهر تهران:
 مدیریت شهری تهران با برگزاری الکترونیک و شفاف انتخابات #شورایاری کاری را که سال‌ها دولت موفق به انجامش نشده بود، انجام داد. امیدوارم ازاین پس، انتخابات در کشورمان الکترونیکی برگزار شود. #شورای_شهر و #شهرداری_تهران هم آماده انتقال تجربیات خود دراین زمینه به دولت و شورای نگهبان است.

  (16:46) معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:
اگر شهر را برای زندگی بخواهیم، تلاش ما از اینجا شروع می‌شود. مشارکت مردم برای تقویت هویت، زیبایی، محیط‌زیست، امنیت، فضای سبز، فضای ورزش، توجه به حقوق کودک و خانواده در شورایاری و سرای محله امکان‌پذیر است. تنوع فرهنگی کاندیداهای شورایاری انعکاسی از رنگین کمان زیبای شهر تهران است.

  (18:06) محمودصادقی، نماینده مردم تهران در مجلس:
از نحوه‌ پوشش اخبار انتخابات #شورایاری‌ در صدا‌و‌سیما و خبرگزاری‌های همسو به وضوح پیداست که مشارکت بالای مردم در انتخابات را به‌صلاح نمی‌دانند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید