• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68562
+
-

سرقت‌های سریالی با جعل کارت ملی زلزله‌زدگان

سرقت‌های سریالی با جعل کارت ملی زلزله‌زدگان


دو هم‌سلولی وقتی دوران محکومیت‌شان را سپری می‌کردند در زندان نقشه سرقت کشیدند و پس از وقوع زلزله کرمانشاه سناریوی عجیب خود را اجرا کردند.
به گزارش همشهری، اوایل سال 89بود که حمید به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندانی در ساوه شد. او پایتخت‌نشین بود اما چون محدوده سرقت‌هایش در ساوه بود پرونده‌اش در آنجا رسیدگی و حکم صادر شد. حمید در زندان با جوانی به نام رحیم آشنا شد. او اهل کرمانشاه بود که به اتهام جعل، دستگیر و محکوم شده بود. آنها در یک سلول با هم بودند و در همان زمان بود که نقشه کشیدند پس از آزادی با همدستی یکدیگر دست به سرقت بزنند. حتی شیوه و شگردشان را هم مشخص کردند و قصدشان این بود که پس از آزادی، خانه‌های مبله را برای چند روز اجاره کرده و دست به سرقت لوازم خانه‌ها بزنند.
این دو متهم حدود دو سال پیش از زندان آزاد شدند تا اینکه آبان‌ماه سال 96زلزله کرمانشاه رخ داد و همین اتفاق باعث شد تا آنها برای اجرای نقشه‌هایشان اقدام به سوءاستفاده از هویت زلزله‌زدگان کنند.

شکایت‌های سریالی
از اواخر آبان‌ماه سال 96بود که پرونده سرقت‌های سریالی پیش روی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد فردی با مدارک جعلی خانه‌های مبله در مناطق مختلف تهران به‌ویژه غرب پایتخت را به‌مدت دو یا 3شب اجاره کرده و پس از آن دست به سرقت لوازم داخل خانه مانند دستگاه‌های صوتی و تصویری، ماهواره، تلویزیون و... می‌زند.
مالباخته‌ها می‌گفتند که سارق خودش را از زلزله‌زدگان کرمانشاه معرفی کرده و مدعی شده که برای درمان اعضای خانواده‌اش به تهران آمده و با ترفند اعتماد طعمه‌هایشان را جلب و خانه آنها را اجاره و نقشه سرقت را عملی کرده است.
بررسی‌ها نشان می‌داد که مدارک شناسایی که سارق به مالباخته‌ها داده جعلی بوده است. تحقیقات در این پرونده ادامه داشت تا اینکه چند وقت قبل متهم تحت تعقیب، با زیرکی یکی از صاحبخانه‌ها گیر افتاد. ماجرا از این قرار بود که مرد صاحبخانه مدتی قبل از دوستش شنیده بود که جوانی که خودش را از زلزله‌زدگان کرمانشاه معرفی می‌کرده، با کارت ملی جعلی خانه وی را اجاره کرده و دست به سرقت وسایل داخل خانه‌اش زده است. به همین دلیل وقتی متهم قصد داشت خانه‌اش را برای 3 شب اجاره کند به ماجرا مشکوک شد و پلیس را خبر کرد. به این ترتیب متهم تحت تعقیب که بیش از یک سال فراری بود دستگیر شد.
او پس از دستگیری به دادسرای ناحیه 5تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها به اجرای نقشه سرقت‌های سریالی اقرار کرد. او به قاضی سعید احمدبیگی، بازپرس پرونده گفت: حدود 9سال پیش با همدستم رحیم در زندان آشنا شدم. کمی پس از آزادی ما زلزله کرمانشاه رخ داد. رحیم نیز اهل کرمانشاه بود و در کار جعل تبحر خاصی داشت. او به من زنگ زد و گفت از زیر آوار تعداد زیادی کارت ملی پیدا کرده که متعلق به زلزله‌زده‌هاست. ما که در زندان نقشه سرقت کشیده بودیم حالا بهترین موقعیت بود برای اجرای این سناریو. رحیم با سرقت کارت‌ ملی زلزله‌زده‌ها، عکس مرا روی آن چسبانده و به طرز ماهرانه‌ای آن را جعل می‌کرد. بعد از آن کارت ملی را برای من می‌فرستاد و برای هرکارت 200هزار تومان پول می‌گرفت. من هم با کارت ملی جعلی خانه‌های مبله را اجاره می‌کردم. به صاحبخانه‌ها می‌گفتم اهل کرمانشاه هستم و برای درمان همسرم به تهران آمده‌ایم. به این ترتیب با ارائه کارت ملی جعلی و پول کمی به‌عنوان پیش پرداخت خانه‌ها را اجاره می‌کردم و دست به سرقت وسایلی که داخل خانه بود می‌زدم.
این متهم پس از اعتراف به سرقت روانه زندان شد و تحقیقات برای بازداشت همدست وی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید