• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68537
+
-

بهره‌برداری از ۵۰ کلاس درس در مسجدسلیمان

این تعداد کلاس درس تا قبل از مهر ماه امسال آماده حضور دانش‌آموزان می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از بهره‌برداری ۵۰ کلاس درس در شهرستان مسجدسلیمان تا قبل از مهرماه ۹۸ خبر داد.به گزارش فارس «سیدجواد حسینی» در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در مسجدسلیمان برگزار شد، گفت: هفته گذشته در هیات دولت «امیری» معاون مجلس رئیس‌جمهوری گزارشی از سفر به خوزستان ارائه کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت مدارس مسجدسلیمان شد. از این رو در بازدید امروز وضعیت آسیب‌دیدگی این مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

وی در عین حال با بیان این‌که خوزستان رتبه برتر کشوری را در حوزه خیران مدرسه‌ساز دارد، افزود: بیش از ۲ هزار خیر مدرسه‌ساز در خوزستان فعالیت دارند که این امر شایسته تقدیر است.حسینی اظهار کرد: کشور ما منابع فراوان و البته مشکلات بسیاری نیز دارد که لازم است از این منابع با برنامه‌‌ریزی مناسب استفاده کرد. گشایش‌های اقتصادی با پیروی از برنامه جامع اقتصادی محقق می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اعتبارات ملی اختصاص‌یافته به نوسازی خوزستان از ۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ تومان افزایش پیدا کرده است.حسینی با بیان این‌که رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به آموزش و پرورش است، توضیح داد: 9 درصد در سال ۹۲ و بیش از ۱۳ درصد امسال به اعتبارات آموزش و پرورش اختصاص یافته است. علاوه بر این، بودجه سنواتی 2 هزار میلیارد تومانی نیز به استان خوزستان تزریق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبتش از جذب نیرو خبر داد و بیان کرد: 1200 نفر نیروی جدید از طریق ردیف ۲۸ و یک در آموزش ‌و پرورش خوزستان جذب می‌شوند. این افراد با مدرک تحصیلی بالای لیسانس و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های برتر کشور هستند.


۱۰ هزار دانش‌آموز مسجدسلیمانی بدون کلاس درس

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس نیز در این جلسه به تخریب‌های زلزله اخیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به علت وقوع زلزله، ۹ تا ۱۰ هزار دانش‌آموز مسجدسلیمانی مهرماه بدون کلاس درس خواهند بود.«علی‌عسگر ظاهری عبده‌وند» اظهار کرد: شاخص ساخت‌ و سازها در استان خوزستان با دیگر نقاط کشور خیلی متفاوت و فرسودگی در شهرستان مسجدسلیمان بسیار بالاست.

متاسفانه ۶۱ درصد از مدارس این شهرستان یا غیرقابل‌استفاده هستند یا باید به سرعت بهسازی و اصلاح شوند. باید بگویم که میانگین عمر مدارس شهرستان مسجدسلیمان بالای ۶۰ سال است. وی افزود: در سفرهای قبلی استاندار خوزستان به مسجدسلیمان نیز این واقعیت به وضوح قابل ‌مشاهده بود، بنابراین مساله به منظور برنامه‌ریزی در شورای آموزش ‌و پرورش مطرح شد و سازمان نوسازی کشور هم برنامه‌های خوبی برای آن ارائه داد.

همچنین قول داده شد که ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی، بهسازی و نوسازی مدارس مسجدسلیمان اختصاص داده شود که امروز کلنگ شروع پروژه‌ها با این اعتبار در مسجدسلیمان به زمین زده شد. این نماینده مسجدسلیمان با اشاره به این‌که در زلزله اخیر مسجدسلیمان ۱۶ مدرسه کاملا غیرقابل استفاده شده‌اند و باید به سرعت تخریب شوند، ادامه داد: 5 مدرسه حتما باید اصلاح شوند و به بازسازی اساسی نیاز دارند که مجددا از آنها استفاده شود.

همچنین ۴۱ مدرسه دیگر به نسبت‌های مختلف از زلزله متاثر شده‌اند.ظاهری تاکید کرد: از وزیر آموزش ‌و پرورش درخواست داریم از سازمان نوسازی مدارس در استان‌های دیگر دعوت کند با انجام یک کار تیمی مشکلات مسجدسلیمان را حل کنند تا دانش‌آموزان این شهرستان در مهرماه سال جدید بدون کلاس درس نمانند.


کمبود معلم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: این استان با کمبود ۱۰ هزار کلاس درس مواجه است که باید از تمام ظرفیت‌ها برای جبران این کمبود بهره برد.«مهدی رفیعی دهکردی» افزود: در آموزش و پرورش خوزستان همچنین ۱۶ هزار معلم برای فضای آموزشی کمبود داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید