• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68535
+
-

خطر تلاقی آب و فاضلاب در اهواز وجود ندارد

سرپرست شرکت آبفای اهواز: در هر نقطه از شهر که کوچک‌ترین تلاقی آب و فاضلاب رخ دهد، بهداشت سریع وارد عمل می‌شود

خطر تلاقی آب و فاضلاب در اهواز وجود ندارد

سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به این‌که تلاقی آب و فاضلاب خط قرمز آبفاست، گفت: نقاط تلاقی آب و فاضلاب در اهواز بسیار کم است و خطری از این بابت وجود ندارد. به گزارش ایرنا «صادق حقیقی‌پور» در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هر نقطه که کوچک‌ترین تلاقی آب و فاضلاب رخ دهد، بهداشت سریع وارد عمل می‌شود. حتی در مناطقی مثل سیاحی و گلدشت که شبکه فاضلاب وجود ندارد هم بهداشت به ما اطلاع می‌دهد.

وی ادامه داد: از اردیبهشت امسال تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال پروژه فاضلاب در شهر اهواز کلنگ‌زنی شده است و حدود هزار میلیارد ریال دیگر باید برای پروژه‌های فاضلاب اختصاص یابد تا نقاط ریزشی فاضلاب در اهواز اصلاح شوند.

حقیقی‌پور با اشاره به این‌که ۵۶ نقطه ریزش فاضلاب در اهواز شناسایی شده است، گفت: امیدوارم با اصلاح این نقاط، شهر اهواز را به حالت عادی برگردانیم. وی در خصوص پروژه ایستگاه پمپاژ الهادی بیان کرد: سطح فاضلاب در نقاط غربی اهواز همچون کیان، کوی علوی، شیخ بها و خشایار بالاست و به همین دلیل دچار پس‌زدگی فاضلاب می‌شدند. از سوی دیگر، به دلیل نزدیکی شبکه آب و فاضلاب، خطر تلاقی آنها وجود داشت.

حقیقی‌پور با اشاره به برخی سنگ‌اندازی‌ها از سوی برخی افراد برای توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب افزود: در برخی نقاط افرادی مانع اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب می‌شوند. وی گفت: در الهادی یک ایستگاه پمپاژ داریم که ظرفیت آن کافی است اما خط خروجی توانایی انتقال فاضلاب را ندارد. از همین رو اصلاح آن در اولویت کار قرار گرفت که امیدواریم تا پیش از شروع فصل بارندگی به اتمام برسد.

سرپرست شرکت آبفای اهواز پیش از این با اشاره به این‌که برای ایجاد شرایط عادی آب و فاضلاب اهواز به زمان ۲ ساله نیاز است، گفته بود: 1۷۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه فاضلاب و 1۸۰۰ میلیارد ریال نیز در حوزه آب در دست اجراست.

این خبر را به اشتراک بگذارید