• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68528
+
-

راه‌اندازی ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی جدید

گردشگری
راه‌اندازی ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی جدید

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز گفت: تا پایان سال جاری 11 اقامتگاه بوم‌گردی در استان راه‌اندازی می‌شود. «احمد ترکاشوند» در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به وضعیت ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان البرز با هدف توسعه گردشگری، اظهار کرد: در این حوزه 4 برنامه اصلی در دستور کار است که نخستین برنامه مربوط به ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی است. وی با بیان این‌که تا بهمن گذشته تنها 3 اقامتگاه بوم‌گردی در البرز وجود داشت، گفت: طی چند ماه اخیر 6 اقامتگاه دیگر احداث شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به این‌که واحدهای بوم‌گردی موجود در استان مشتمل بر تبدیلی و ایجادی است، گفت: اولویت ما در داشتن اقامتگاه با خانه‌های تبدیلی است، به طوری که از ۹ واحد موجود تنها 2 مورد ایجاد شده است. ترکاشوند اضافه کرد: قصد داریم تا پایان سال جاری تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان را به بیش از ۲۰ مورد افزایش دهیم. وی دومین برنامه در این حوزه را تکیه بر آموزش دانست و گفت: نکات لازم برای تشویق مردم و بخش خصوصی به منظور مشارکت و توسعه بوم‌گردی در کنار ضرورت رعایت نکات زیست‌محیطی ارائه می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اهمیت بازاریابی و تبلیغات برای توسعه گردشگری و بوم‌گردی، افزود: در این خصوص کتابچه راهنما و اطلس گردشگری دوزبانه به چاپ رسیده است. همچنین تیزرهای تبلیغات گردشگری ساخته شده‌اند. ترکاشوند با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری البرز، گفت: بر توسعه بوم‌گردی تاکید فراوان داریم، در این حوزه با همراهی و کمک رسانه‌ها برنامه‌های اجرایی را پیش می‌بریم. وی توزیع دفاتر خدمات مسافرتی برای کمک به رونق هر چه بیشتر گردشگری و بوم‌گردی را بااهمیت توصیف کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم بوم‌گردی در مناطقی از جمله اشتهارد، ساوجبلاغ، طالقان و محور کرج– چالوس توسعه پیدا کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز با تاکید بر این‌که بخش خصوصی می‌تواند در توسعه بوم‌گردی تحول‌آفرین باشد، گفت: مشارکت بخش خصوصی به گونه‌ای بوده که ظرف مدت 6 ماه شاهد افزایش سه‌برابری صدور مجوز ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان باشیم که به‌یقین با ارائه آموزش‌های بیشتر آمار متقاضیان چندین برابر می‌شود. ترکاشوند در بخش دیگری با اشاره به مصالح به‌کاررفته در ساخت واحدهای بوم‌گردی، افزود: نکته مهم در ایجاد این واحدها و توسعه بوم‌گردی همراهی و تطبیق مصالح کاربردی با محیط‌زیست منطقه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید