• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68503
+
-

اردبیل در رتبه اول جانباختگان تصادفات‌ تابستانی

سهم استان از جانباختگان جاده‌ای فصل تابستان گذشته 3/38 درصد بوده است

حوادث
اردبیل در رتبه اول جانباختگان تصادفات‌ تابستانی

استان اردبیل رتبه اول تعداد جانباختگان جاده‌ای فصل تابستان سال ۹۷ در کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر گفت: سهم این استان از جانباختگان جاده‌ای فصل تابستان گذشته 3/38 درصد بوده و از این لحاظ رتبه نخست را به خود اختصاص داد. ضمن این‌که به لحاظ تصادفات جاده‌ای نیز با ۶۴ درصد در رتبه ششم کشوری قرار گرفته است.

«مهدی مخبر» با بیان این‌که بیشترین جانباختگان جاده‌ای استان مربوط به افراد ۲۰ تا ۴۰ سال است افزود: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده، سهم اردبیل از این لحاظ 9/42 درصد بوده و در رتبه سیزدهم کشور قرار گرفته است. مخبر بیان کرد: تخلفات ثبت شده سیستمی اردبیل در 3 ماه اول ۹۸ به میزان 4/6 درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است.

این مسئول بیان کرد: بیشترین موارد واژگونی خودروها مربوط به مسیرهای اردبیل-مشگین‌شهر، اردبیل–مغان، اردبیل-سرچم و بیشترین مسیرهای شاخ به شاخ نیز مربوط به جاده اردبیل-خلخال، مرادلو و جعفرآباد است. معاون دفتر ایمنی راهداری استان افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز، چهاربانده کردن جاده‌ها و ارتقای فرهنگ رانندگی و نقش نظارتی در این مسیر‌ها الزامی است.

به گفته وی، برای کاهش تصادفات رخ‌به‌رخ و واژگونی، برخی اقدامات کم‌هزینه و زودبازده مانند اجرای نوار لرزنده‌های میانی به همراه خط‌کشی دوبل و تسطیح شیب شیروانی، آرام‌سازی ترافیک در ورودی فرعی به اصلی با تابلو و کاهنده‌های سرعت و توسعه شبکه بزرگراهی استان پیشنهاد می‌شود.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اضافه کرد: بهره‌برداری بهینه از دوربین‌های کنترل سرعت سیار، بهره‌گیری از باسکول‌های ثابت و سیار برای کاهش تخلفات اضافه‌بار، افزایش گشت‌های کنترلی برای مقابله با مصرف مشروبات الکلی و روان‌گردان، ارتقای سطح اعمال مدیریت برای کاهش زمان طلایی امدادرسانی با برگزاری مانورهای امدادی و ارتقای خدمات پیش‌بیمارستانی، بیمارستانی و حوادث جاده‌ای باید در اولویت جاده‌های پرتصادف کشور قرار گیرد.


اردبیل، استانی کم‌بهره در داشتن بزرگراه 

معاون حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی هم با بیان این‌که میزان بهره‌مندی استان اردبیل از لحاظ دارا بودن بزرگراه از میانگین کشوری پایین‌تر است اظهار کرد: فقیر بودن این استان در شاخص‌های بزرگراهی واقعیتی غیرقابل کتمان است و برای جبران بخشی از این کاستی‌ها ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث قرار گرفته است.

به گفته «شهرام آدم‌نژاد»، در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و توسعه جاده‌های چهارخطه و بزرگراه در مناطق مختلف استان اردبیل از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است. وی با ابراز رضایت از روند اجرایی پروژه بزرگراه مشگین‌شهر-اردبیل گفت: تا پایان فصل تابستان ۲۵ کیلومتر از این مسیر زیرترافیک می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید