• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68498
+
-

سرعت در ساخت جاده کلاچای به قزوین

معاون رئیس جمهوری: این مسیر در دست ساخت پس از بهره‌برداری می‌تواند از بار ترافیکی تنها راه دسترسی قزوین به گیلان بکاهد

اخبار شمال
سرعت در ساخت جاده کلاچای به قزوین

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عملیات احداث راه ارتباطی کلاچای-رحیم‌آباد-قزوین با موافقت سازمان حفاظت محیط‌زیست سرعت می‌گیرد. به گزارش ایرنا «محمدباقر نوبخت» در بازدید از پروژه در دست ساخت جاده کلاچای-رحیم‌آباد-قزوین با حضور سرپرست استانداری گیلان، استاندار قزوین و جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قطعاتی از جاده کلاچای-رحیم‌آباد-قزوین، مسیر در دست ساخت هم در قزوین و هم گیلان محدودیت‌های زیست‌محیطی دارد و از آنجا که برای دولت موضوع جلوگیری از تخریب محیط‌زیست در مسیر پیشرفت و توسعه مهم است، این مساله را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ضمن رفع این موارد به احداث این طرح سرعت ببخشیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تنها یک مسیر ارتباطی بین قزوین و گیلان وجود دارد که از ترافیک بالایی در زمان تعطیلات برخوردار است، افزود: این مسیر در دست ساخت پس از بهره‌برداری می‌تواند از ترافیک مسیر فعلی تنها راه دسترسی قزوین به گیلان بکاهد و موجب رفاه بیشتر مسافران و ساکنان استان‌های قزوین، گیلان و مازندران شود.نوبخت بیان کرد: با هماهنگی رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و بازدید مسئولان سازمان از این جاده، تایید شد که این جاده مشکل زیست‌محیطی خاصی ندارد و قرار شد در برخی قطعات آن اصلاح و بازسازی انجام شود و حداکثر تا ۲ماه آینده سازمان حفاظت محیط‌زیست همه نظرات زیست‌محیطی خود را اعلام کند. این مسئول اظهار امیدواری کرد احداث جاده محدوده گیلان که نیاز به مجوز خاصی برای تعریض ندارد با تزریق اعتبارات مناسب و سرعت اجرایی شود.

 نوبخت در خصوص روند ساخت سد پلرود نیز گفت: با توجه به سابقه این سد اگر مسئولان و پیمانکار ساخت این سد تعهد دهند که تا سال آینده آن را آماده بهره‌برداری کنند، دولت خودش را موظف می‌داند با توجه به اولویت پروژه برای آن اعتبار لازم را در سال جاری تخصیص دهد بلکه در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این سد باشیم.  جاده کلاچای-رحیم‌آباد-قزوین به طول ۱۷۰کیلومتر بعد از منطقه الموت با ساخت چندین تونل بزرگ و پل‌های متعدد، وارد گیلان می‌شود و با عبور از کنارگذر به طول ۷۰ کیلومتر در محدوده گیلان به شهر کلاچای می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید