• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68472
+
-

مهارت‌آموزی به روستاییان بوشهری

مهارت‌آموزی به روستاییان بوشهری

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی در ۸۰ روستای استان بوشهر ارائه شد. 

به گزارش مهر، «عبدالمجید دراهکی» در نشست با امام‌ جمعه بوشهر اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای با ۱۵ مرکز ثابت شهری، ۱۳۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۱۲۰ کارگاه آموزشی در حوزه‌های مختلف اقدام به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌کند. 

وی ادامه داد: برای تربیت نیروی ماهر فارغ‌التحصیل در استان اولین مرکز مشاوره و هدایت آموزشی در هفته ملی مهارت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر افتتاح خواهد شد. 

دراهکی با تشریح برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به توسعه آموزش‌های مهارتی در بین نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: با نگاه به توانمندسازی سربازان وظیفه برای توسعه اشتغال پایدار آموزش‌های مهارتی در بیش از ۵۰ کارگاه مهارتی در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان ارائه می‌شود. 

وی با توجه به توسعه آموزش‌های مهارتی در روستاهای استان بوشهر اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را در ۸۰ روستا فراگرفتند که با برنامه‌‌ریزی منسجم در سال جاری آموزش‌های مهارتی در بیش از ۱۰۰ روستا در ۳۰۰ دوره آموزشی ارائه خواهد شد. 

دراهکی به توانمندسازی زندانیان با آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و افزود: طی هماهنگی با مدیر کل زندان‌ها و اقدامات امنیتی استان بوشهر ۵ کارگاه آموزشی در زندان‌ها مستقر شده که ضمن آموزش به تولید محصولات اقدام می‌شود که خود گامی در راه درآمدزایی زندانیان است.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تاکید به توسعه آموزش‌های مهارتی در سنین پایه اظهار کرد: برای توسعه مهارت‌ها در بین دانش‌آموزان طرح ایران‌مهارت با ۵۰۰ حرفه مهارتی در مدارس استان بوشهر با همکاری آموزشگاه‌های آزاد استان ارائه می‌شود. 

وی به تفاهم‌نامه‌های همکاری با دیگر دستگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: با ۴۵ تفاهم‌نامه همکاری در استان بوشهر تا پایان سال امیدواریم بیش از ۳۷ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش‌های مهارتی را فراگیرند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید