• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68454
+
-

انتقال اصناف مزاحم شهری به شهرک‌های تخصصی

فرماندار قم گفت: سیاست کلی و کلان قم بر انتقال واحدهای مزاحم شهری به شهرک‌های موضوعی و تخصصی بوده و در این مورد تخفیفی به واحدهای مزاحم داده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، «مرتضی حیدری» در جلسه ساماندهی صنوف مزاحم شهری در سالن جلسات فرمانداری قم ادامه داد: انتقال صنف آهن‌فروشان به شهرک صنوف به دلیل برخی مسائلی که فعالیت آنها در شهر ایجاد می‌کند ضروری است.

وی اضافه کرد: با انتقال واحدهای مزاحم به شهرک صنوف همه زیرساخت‌های لازم در این شهرک ساخته خواهد شد. فرماندار قم اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز انتقال صنف آهن‌فروشان به شهرک صنوف، جشن بزرگی در این شهرک برگزار می‌شود.
حیدری در ادامه افزود: شرکت پخش فراوردهای نفتی ایران معتقد است که در رابطه با تامین نیاز کپسول‌های گاز مایع ال پی جی در ظرفیت‌های مختلف در حال حاضر 3 شرکت در استان قم فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مجموع ۱۴۰ واحد زیرمجموعه این 3 شرکت بزرگ در استان مشغول فعالیت هستند که بیش از ۷۰ مورد از این واحدها بدون رعایت ضوابط خاصی مشغول فعالیت هستند. فرماندار قم اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم باید ضوابط استاندارد ۷۴۱ در مورد فعالیت آنها را در اسرع وقت بررسی و تأیید کند. وی تأکید کرد: درکنار این باید نسبت به فعالیت غیرمجاز برخی از شرکت‌های فعال نیز ارزیابی دقیقی صورت بگیرد و شکل فعالیت این قبیل واحدها به‌درستی سنجیده شود.
حیدری عنوان کرد: در وضعیت کنونی روند پر کردن کپسول‌های گاز با قوانین شرکت فراورده‌های نفتی ایران در تعارض بوده که نشان از نبود مراقبت و نظارت‌های لازم در این رابطه است.

 وی اضافه کرد: طبق قانون پر کردن باک گاز خودرو با گاز ال‌پی‌جی ممنوع است و نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی عبور کرد.
حیدری ادامه داد: وضعیت فعالیت‌های واحدهای مربوط به گاز مایع ال‌پی‌جی، زیبایی و سیمای شهری را به‌شدت نامطلوب کرده است.


انتقال آهن‌فروشان به شهرک صنوف 

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: زیرساخت‌های لازم برای انتقال صنف آهن‌فروشان به شهرک صنوف آماده ‌شده و به‌زودی اغلب این واحدها به این شهرک منتقل خواهند شد.
«سید امیر سامع» در این جلسه افزود: رویکرد شهرداری قم در رابطه با صنوف مزاحم شهری، انتقال آنها به شهرک‌های تخصصی است.

وی با اشاره به انتقال صنوف مزاحم شهری به شهرک‌های تخصصی اضافه کرد: استقرار و فعالیت این واحدها در شهر مشکلات فراوانی برای شهروندان و سیما و منظر شهری به وجود آورده است.
سامع بابیان روند انتقال صنوف مزاحم شهری به شهرک صنوف اضافه کرد: تاکنون ۱۸ واحد از آهن‌فروشان شهر قم به شهرک صنوف منتقل‌شده و در روزهای آینده اقدام‌های لازم برای انتقال ۸۰ واحد دیگر نیز نهایی
 خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: برای انتقال و واگذاری واحدهای در نظر گرفته‌شده برای صنف آهن‌فروشان هیأت امنای ویژه‌ای تشکیل‌شده و بر روند فعالیت‌های عمرانی و ساخت انبارها نظارت دارد.
سامع بیان کرد: روند انتقال واحدهای فعال در حوزه در و پنجره نیز بعد از راه‌اندازی فاز در دست اجرا، به شهرک صنوف آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: روند کنونی کار شرکت‌های گاز مایع ال‌پی‌جی با خطرات جانی همراه است که برای حل این مسأله یا باید این روند را قانونی کنیم و نسبت به آن نظارت داشته باشیم یا به‌صورت کامل از شهر جمع‌آوری شوند.
سامع ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این رابطه به پر کردن کپسول اقدام می‌کنند بومی شهرهای دیگر هستند و باید نسبت به شناسایی و جلوگیری از فعالیت آنها اقدام‌های لازم صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: باید به‌صورت مستمر نسبت به مباحث استانداردسازی شرکت‌ها و واحدهای فعال در رابطه با گاز مایع ال‌پی‌جی نظارت‌های لازم صورت بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید