• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68446
+
-

آب‌رسانی به شهر امیرکبیر تا ۲ ماه آینده

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: عملیات آب‌رسانی به شهر امیرکبیر با تلاش پیمانکار و رفع موانع متعدد تا ۲ ماه آینده پایان می‌یابد و ساکنان این شهر جدید از آب با کیفیت برخوردار می‌شوند.«عزت‌الله آمره‌‌ای» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: هزینه عملیات آب‌رسانی به این شهر ۵۰ میلیارد ریال است که پیمانکار طرح ۳۰ میلیارد ریال طلب دارد.

وی اظهار کرد: با وجود همه مشکلات به دلیل اهمیت موضوع آب‌رسانی به مردم این شهر در فصل گرم سال، عملیات اجرایی آن متوقف نشده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار کرد: تاکنون چند عملیات حفاری برای تامین آب آشامیدنی ساکنان شهر امیرکبیر اراک توسط این شرکت انجام شده، اما یا عملیات حفاری به سطوح سنگی رسیده یا آب لب شور و بی‌کیفیت بوده است. 

آمره‌ای گفت: از عمده مشکلات شهر امیرکبیر اراک کمبود منابع آبی منطقه بوده است. وی افزود: ایجاد این شهر جدید با هدف پوشش سرریز جمعیتی اراک سال 72 با تصویب شورای عالی شهرسازی آغاز شد و آب یکی از چالش‌های اساسی در تکمیل زوایای عمرانی آن بوده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار کرد: تعهد دولت برای تأمین آب ۲۵ هزار نفر جمعیت در این شهر جدید بوده است و آب مورد نیاز برای اضافه جمعیت احتمالی باید از طریق شرکت عمران امیرکبیر تأمین شود.

آمره‌ای گفت: این شرکت حفر چاه در مناطق متعدد شهر امیرکبیر از جمله حوزه ابراهیم‌آباد را تجربه کرد و به آب رسید که به علت ثبت جهانی قنات روستا، بهره‌برداری از چاه حفر شده ممنوع است. 
وی افزود: یک چاه دیگر در مناطق اطراف شهر امیرکبیر حفر شد و عملیات لوله‌گذاری برای آب‌رسانی در حال انجام است و باید ۷۰۰ متر تا منبع چاه برق‌رسانی انجام شود. 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: آب‌رسانی به شهر امیرکبیر اراک از جمله طرح‌هایی است که به علت مهم بودن موضوع خدمات شهروندی در کمترین فرصت درحال انجام است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید