• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68442
+
-

طرح قسط‌بندی جرائم رانندگی خودروهای توقیفی در قم

 سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم از آغاز اجرای طرح قسط‌بندی جرائم رانندگی خودروهای توقیفی در این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ «حسن قیصری» افزود: برابر قانون، خودروهایی که دارای جریمه بیش از یک‌ میلیون تومان هستند توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و به پارکینگ هدایت می‌شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به دستورالعملی هم که به‌تازگی از طریق ناجا ابلاغ‌شده، برای کمک به رانندگانی که خودروهای آنها به دلیل خلافی بالای یک‌ میلیون تومان در پارکینگ توقیف هستند طرح اجرای تقسیط جرائم به مرحله اجرا درآمد. سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم افزود: مالکان خودروهایی دارای بالای یک‌ میلیون تومان جریمه‌ و خودروهایی که در پارکینگ متوقف است بعد از کنترل مدارک هویتی و مالکیتی توسط ستاد ترخیص استان، در صورت احراز شرایط ترخیص بعد از اخذ تعهد از مالک خودرو در قبال پرداخت اقساطی جرائم حداکثر در مدت یک سال، خودرو آنها ترخیص خواهد شد.

وی بیان کرد: خودروهایی مشمول این طرح هستند که در سن فرسودگی نباشند و همچنین جریمه‌های حادثه‌ساز آنها از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، صحبت با تلفن همراه و مواردی که شامل نمره منفی می‌شود بیش از 40 درصد کل جریمه‌ها نباشد. قیصری گفت: پرداخت جریمه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که مبلغ جریمه به زیر یک‌ میلیون تومان کاهش یابد تا اگر به‌واسطه تخلفی از سوی پلیس متوقف شدند به دلیل داشتن جریمه‌های بالای یک‌ میلیون تومان خودروشان توقیف نشود. 

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قم همچنین از اهتمام این پلیس در برخورد با تخلف‌های حادثه‌ساز خبر داد. قیصری گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی طرح اجرای برخورد با تخلف‌های حادثه‌ساز را با جدیت بیشتر نسبت به گذشته در دستور کار خود قرار داده است. به گفته وی، چنانچه تخلف‌ها به‌صورت هم‌زمان صورت گیرد، وسیله نقلیه به مدت ۷۲ ساعت توقیف‌ می‌شود و همه این اقدام‌ها برای کاهش تصادف‌های رانندگی در سال جاری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید