• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68440
+
-

جمع‌آوری برندهای تقلبی پوشاک از بازار شیراز

از 3 ماه پیش تذکرات لازم به برندهای خارجی فعال در شیراز برای عدم عرضه کالای قاچاق داده شده بود

بازار
جمع‌آوری برندهای تقلبی پوشاک از بازار شیراز

برخورد با عرضه برندهای تقلبی و قاچاق از دی ماه سال ۱۳۹۷ بر اساس دستورالعمل ماده 7 آیین‌‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شد تا این اقدام گامی در زمینه حمایت از تولید داخلی و مقابله با تقلب و قاچاق در کشور باشد.

 به گزارش ایرنا، برخورد با این تخلف ابتدا از تهران آغاز شد و سپس در استان‌هایی همچون فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان ادامه یافت.  کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فارس نیز از ابتدای سال ۹۸ فعالیت رسمی خود را برای برخورد با برندهای خارجی تقلبی و قاچاق آغاز کرد که پس از شناسایی این برندها و ابلاغ تذکرهای متعدد در نهایت از ۲۸ تیر در قالب گشت سیار وارد مرحله برخورد قانونی با متخلفان شد. 


شناسایی ۱۸ برند خارجی در شیراز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در خصوص اجرا شدن آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در مورد برندها از سال ۱۳۹۶ بر‌اساس دستورالعمل‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت‌هایی را شروع کردیم و تیر ماه سال ۱۳۹۷ پایان تذکرات
 بود.  «سید محمد احمدی‌زاده» افزود: زمستان سال ۱۳۹۷ مبارزه و مقابله با این برندها در کشور شروع شد که باعث خرسندی تولیدکنندگان داخلی شد و به کارشان رونق داد. 

وی ادامه داد: ۱۸ فروشگاه در این زمینه در شیراز شناسایی شدند و تذکرات لازم به آنان داده شده است. در حال حاضر، تابلوهای برخی از آنها پایین کشیده شده و ویترین‌ها مناسب‌سازی شده است و کالاهای باقی‌مانده را بعضاً با تخفیف‌های بالا تعیین تکلیف می‌کنند و در جاهای باقی‌مانده قطعاً برای جمع‌آوری کالا اقدام خواهد شد. 


تشکیل 4 پرونده  تخلف

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان نیز گفت: برای اجرا شدن دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در زمینه برخورد با برندهای خارجی تقلبی و قاچاق از 3 ماه پیش جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار و کارگروهی در این زمینه تشکیل شد. 

«علی مبشری» با بیان این‌که متولی برخورد با برندهای خارجی تنها سازمان تعزیرات حکومتی نیست افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این زمینه مسئولیت‌هایی بر عهده دارند. 
وی ادامه داد: پس از شناسایی برندهای خارجی فعال در شیراز از 3 ماه پیش تذکرات لازم برای پایین کشیدن تابلو و عدم عرضه کالای قاچاق به آنان داده شد. 

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: برخی از آنها اقدام به پایین آوردن تابلو کردند، اما برخی به این امر بی‌توجهی کردند که در نهایت کارگروه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مصوب کرد از ۲۸ تیر گشت‌های سیار برای برخورد با این برندها اقدام کنند. 

مبشری ادامه داد: این گشت‌ها مرکب از رئیس شعبه مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات حکومتی، نماینده ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، نیروی انتظامی، نماینده صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده اصناف، نماینده فرمانداری و بازرس اتحادیه مربوطه است.
 وی ادامه داد: نخستین گشت در ۲۸ تیر صورت گرفت که در این زمینه 4 پرونده تشکیل و کالاها ضبط شد و این پرونده‌های تخلف در مرحله رسیدگی قرار دارد. 


ادامه فعالیت برندهای خارجی مجوزدار

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان این‌که برندهای خارجی‌ای که مجوز لازم را از دستگاه‌های مربوطه اخذ کرده‌اند مشکلی برای فعالیت ندارند گفت: در برندها هم گران‌فروشی و هم تقلب می‌شود. ما با برندهایی که نمایندگی برند مرکزی باشند و از مسیر قانونی وارد شده باشند کاری نداریم. 

«علی مبشری» ادامه داد: برندهایی که در حال حاضر در حال فعالیت هستند هیچ مجوز و مدرکی برای اثبات نمایندگی برند مربوطه ندارند و هم تقلب می‌کنند و هم جنس قاچاق می‌فروشند. مبشری افزود: بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وقتی بحث قاچاق مطرح می‌شود، تنها به ورود آن به کشور مرتبط نیست، بلکه عرضه قاچاق نیز جرم محسوب می‌شود و با آن برخورد لازم صورت می‌گیرد.  وی ادامه داد: در حال حاضر، برخورد با کالاهای قاچاق از برندها آغاز شده و به مرور در سطوح مختلف با کسانی که کالای قاچاق عرضه می‌کنند برخورد می‌شود و افراد متخلف مجازات می‌شوند. 

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس تاکید کرد: گشت‌ها برای برخورد با برندهای خارجی ادامه دارد، چراکه در خصوص این موضوع از قبل تذکرات لازم داده شده است و دیگر جای هیچ بحثی وجود ندارد. حتماً برخورد لازم و قانونی در این زمینه صورت می‌گیرد تا هم جلو قاچاق و هم جلو تقلب که برخی از نام برندها سوءاستفاده می‌کنند، گرفته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید