• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68437
+
-

ساخت دوازدهمین پردیس سینمایی کشور در ساوه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی: برای ساخت این پردیس سینمایی از محل اعتبارات شهرستان ساوه ۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است

هنر
ساخت دوازدهمین پردیس سینمایی کشور در ساوه

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سینمایی کشور از ساخت دوازدهمین طرح پردیس سینمایی کشور در شهر ساوه تا دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش ایرنا، «رمضانعلی حیدری خلیلی» افزود: پردیس سینمایی «امید» در ساوه یکی از طرح‌های سازمان سینمایی کشور برای برقراری عدالت فرهنگی و تحقق شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «ایران، تهران نیست» است. 

وی گفت: پردیس سینمایی ساوه، دوازدهمین طرح پردیس‌های کشور است که در قالب 5 سالن سینما و بوستان فرهنگ با محوریت شهرداری ساوه و حمایت سازمان‌های سینمایی و شهرداری‌های کشور اجرایی می‌شود. 

حیدری خلیلی اضافه کرد: ویژگی این طرح زودبازده بودن آن است و انتظار داریم پس از آن‌که نقشه‌های اجرایی و انتخاب پیمانکار توسط شهرداری ساوه تهیه شود، بین 3 تا 5 ماه عملیات اجرایی آن تکمیل و با همدلی و اراده‌ای که میان مسئولان ساوجی به خصوص شورای شهر و فرمانداری وجود دارد تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: برای ساخت این پردیس سینمایی از محل اعتبارات شهرستان ساوه ۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است. حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: از سوی سازمان سینمایی و سازمان شهرداری‌های کشور نیز بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات این پردیس سینمایی تخصیص می‌یابد. 

وی اضافه کرد: در صورتی که این طرح با مشارکت دستگاه‌های مسئول و در بازه زمانی تعیین شده به بهره‌برداری برسد یکی از پرسرعت‌ترین پروژه‌های فرهنگی کشور با عنوان دوازدهمین پردیس سینمایی ایران تلقی 
خواهد شد. دانشی گفت: با ساخت این پردیس سینمایی حوزه تئاتر نیز صاحب سالن تخصصی می‌شود و سینمای کنونی شهر ساوه که به صورت اختصاصی برای تئاتر ساخته شده، بار دیگر به هنرمندان تئاتری واگذار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید