• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68418
+
-

اراضی چهارمحال و بختیاری، زیر پوشش آبیاری تحت فشار

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای آب استان چهارمحال و بختیاری ۴۳ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که در بحث آبیاری تحت فشار تا ۱۰ هزار هکتار می‌توان کار کرد.

به گزارش تسنیم، «علی‌مراد اکبری» اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان پیشرو در زمینه کشاورزی است که 116 هکتار از اراضی کشاورزی آن آبیاری نوین شده و اکثر باغ‌های آن سیستم آبیاری میکرو و قطره‌ای دارد. وی با بیان این‌که الگوی کشت استان یکی از اقتصادی‌ترین الگوهای کشاورزی است، افزود: متوسط اجرایی برنامه آبیاری تحت فشار حدود 3500 هکتار است ولی ما قادریم تا 8هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دهیم. معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: از 12 پروژه کشاورزی مهم استان، بخشی فرسایشی شده زیرا حدود 10 سال است که در عرصه اجرایی قرار گرفته‌ و تکمیل نشده‌اند که زیبنده استان نیست.

وی ادامه داد: درآمد سرانه استان با اجرای پروژه‌های انتقال آب می‌تواند خیزش کند، برخی از پروژه‌ها 75 درصد پیشرفت دارند، بنابراین نباید رها شوند. همچنین سالانه 3000 هکتار ظرفیت برای باغ دیم در اراضی شیب‌دار استان وجود دارد و در زمینه کشت بادام و گیاهان دارویی نیز در اراضی شیب‌دار 50 هزار هکتار ظرفیت داریم.

اکبری تشریح کرد: در این استان می‌توان برای آبزی‌پروری و توسعه و بهره‌برداری از شیلات و با توجه به وجود مراتع، برای افزتیش تولید گوشت سفید و قرمز عمل کرد. وی گفت: برای آب استان 43 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که در بحث آبیاری تحت فشار تا 10 هزار هکتار هم می‌توان کار کرد و ما منابع مورد نیاز استان در این امر را تامین می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید