• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68412
+
-

کمبود واکسن حیوان‌گزیدگی در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در حال حاضر با کمبود واکسن و سرم ضدهاری در شهرستان رفسنجان مواجه هستیم. 

به گزارش ایرنا «احمد جمالی‌زاده» افزود: با توجه به این‌که میزان حیوان‌گزیدگی با حشرات، سگ و گربه‌سانان در رفسنجان از متوسط کشوری بالاتر است و واکسن هاری توزیع می‌شود، در برخی مواقع که با کمبود این واکسن مواجه می‌شویم به تهران درخواست می‌دهیم و تهیه می‌کنیم. 

وی ادامه داد : سرم ضدهاری و واکسن هاری وارداتی و تأمین آن برای وزارتخانه مشکل است. از طرفی درصد سگ‌های مبتلا به هاری هم در رفسنجان بالاست. 


پایش فشار خون ۱۴۰ هزار نفر در رفسنجان و انار 

همچنین به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از جمعیت ۱۶۷ هزار نفر در شهرستان‌های رفسنجان و انار با سن بالای ۳۰ سال ۱۴۰ هزار نفر در طرح ملی کنترل فشار خون شرکت کردند و فشارخون آن‌ها کنترل و پایش شد. 

«علی اسماعیلی‌ندیمی» افزود: این ۱۴۰ هزار نفر، ۸۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال رفسنجان و انار است. این افراد به مراکز بهداشتی شهری، روستایی و پایگاه‌ها مراجعه کردند یا همکاران ما با مراجعه به اداره‌ها، دستگاه‌های دولتی و خصوصی، کارخانه‌ها و در منازل روستایی فشار خون این افراد را کنترل کردند که اطلاعات آن‌ها در سامانه کنترل فشار خون ثبت شد. 

وی افزود: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با اهداف افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص بیماری فشار خون، کنترل مبتلایان، مراقبت از آن‌ها برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از فشار خون و کشف موارد جدید ابتلای هم‌زمان از ۲۷ اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور آغاز شد و مردم رفسنجان نیز از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه ۹۸ نسبت به مشارکت در این برنامه اقدام کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید