• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68392
+
-

محرومیت شرکت‌های خودروسازی کرمان از تسهیلات ملی

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، 4هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو قرار گرفته که شرکت‌های کرمانی از دریافت این تسهیلات ملی محروم مانده‌اند. 

به گزارش ایرنا «محمدصادق بصیری» در آیین تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان در محل اتاق کرمان افزود: این محرومیت معیشت ۱۱ هزار کارگر خودرو‌سازی شهرستان بم را در معرض تهدید بیکاری قرار داده و به علت مشکلات مالی و نداشتن نقدینگی این شرکت‌ها دچار چالش‌هایی شده‌اند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: فقدان پرداخت این تسهیلات از طرفی موجب شده آمار تولید ماهانه خودروسازان در ارگ جدید بم کرمان به صورت سالانه کاهش یابد و از دیگرسو با تعدیل ۱۴ درصدی و افت نیروی انسانی در شرکت‌های خودروسازی بم مواجه شده‌ایم. 

بصیری گفت: تفاوت نرخ ارز نیز برای برخی کارگاه‌ها و خوردروسازان چالش‌هایی ایجاد کرده است. 


۱۲ هزار شغل در کرمان ایجاد می‌شود

همچنین به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان طرح‌های اقتصاد مقاومتی این سازمان در سال ۹۸ به میزان ۴۲ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر را فراهم می‌کند. 

 «مهدی حسینی‌نژاد» در این آیین افزود: بر اساس آمار سال ۹۴، استان کرمان 3/3 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را داشته که از این میزان ۳۹ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن بوده است. 

وی گفت: طبق برنامه‌‌ریزی انجام‌گرفته تا پایان برنامه ششم توسعه سهم حوزه صنعت و معدن به میزان ۴۸ درصد تولید ناخالص داخلی استان می‌رسد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از چالش‌های واحدهای صنعتی رفع می‌شود و استاندار کرمان، ریاست سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه کشاورزی در این راستا کمک کردند از محل این صندوق 5/16 میلیارد تومان یارانه تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان پرداخت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید