• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 3 مرداد 1398
کد مطلب : 68384
+
-

طرح تابستانه و شادی‌های‌کودکانه

یادداشت
طرح تابستانه و شادی‌های‌کودکانه

محمد عزیزی/نویسنده و ناشر

پیش از نوشتن هرچیزی درباره طرح تابستانه کتاب، چون این طرح امکان تهیه کتاب را برای همه گروه‌های سنی آسان‌تر می‌کند، دوست دارم خوانندگان این مطلب را در لذت تماشای بچه‌هایی که با کیسه‌های کتاب در دست چهره‌ای شاد و راضی دارند، شریک کنم.
اجرای طرح تابستانه کتاب با اعمال 25 درصد تخفیف و مشارکت 660 کتابفروشی در سطح کشور اتفاق خوب و مبارکی است. نه‌تنها این طرح، بلکه هر برنامه و اقدامی که در ترویج کتابخوانی نقش مؤثری داشته باشد، به نفع فرهنگ، جامعه و پدیدآورندگان این کالای فرهنگی است. در گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی که درباره چرایی پایین بودن نرخ مطالعه منعکس می‌شود همواره گرانی کتاب یکی از دلایل ذکر شده است. بنابراین تخفیف 25 درصدی که یک‌چهارم از قیمت کتاب را کاهش می‌دهد می‌تواند قدرت خرید کتابخوان‌ها را افزایش دهد و کتاب را به‌دست اهلش برساند.
امیدوارم این طرح تداوم داشته باشد و ما بتوانیم از ثمرات آن در تمام طول سال استفاده کنیم.
پیشنهاد می‌کنم، اجرای این طرح پوشش بیشتری داشته باشد و خریداران بتوانند از کتابفروشی‌های بیشتری خرید کنند. قطعاً این توسعه، قدرت انتخاب خریداران را افزایش می‌دهد و مخاطبان می‌توانند انتخاب و گزینش دلخواه‌تری داشته باشند.
نشر روزگار نیز سال گذشته قراردادی در این زمینه داشت که متأسفانه فسخ شد. بر این اساس تصور می‌کردم که این طرح اجرا نخواهد شد، اما اکنون با اجرای این طرح گرچه مشارکتی در آن نداشته‌ام، خوشحالم و به نوبه خودم از خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپاسگزارم. ضمن اینکه به‌نظرم اجرای این طرح از توزیع بن‌کتاب که در بسیاری از موارد به‌جای خرید کتاب تبدیل به نقدینگی می‌شد، بهتر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید