• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68314
+
-

کابینت‌سازان و مشاوران املاک در صدر شکایت‌های مردمی

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: بیشترین شکایت مردم از 2 صنف کابینت‌سازان و مشاوران املاک است. به گزارش ایسنا «رامین پهلوانی» با اشاره به تشدید نظارت بر بازار در شرایط کنونی اقتصادی جامعه با هدف جلوگیری از تخلف افراد سودجو و وارد شدن فشار بیشتر به مردم اظهار کرد: با توجه به محدودیتی که در نیروها داریم، تعداد قابل توجهی از تخلفات از طریق شکایات مردمی به دست ما می‌رسد. 

وی یادآور شد: در بخش کابینت‌سازان به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه خصوصا MDF، برخی واحدهای صنف نمی‌توانند به تعهدات خود بر اساس قیمت قدیمی عمل کنند. به گفته پهلوانی، در بسیاری از موارد کابینت‌سازان در قراردادهای خود قید می‌کنند که قیمت برای مشتری بر اساس نرخ روز محاسبه می‌شود، اما باز هم نارضایتی‌هایی از نظر عدم عمل به تعهد و بالا رفتن قیمت از سوی مردم گزارش می‌شود. 

وی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز کابینت‌سازان وارداتی است و مدام دچار نوسان قیمت می‌شود.  این مسئول تخلفات بنگاه‌های معاملات ملکی را نیز مربوط به عدم صدور کد رهگیری دانست و اضافه کرد: این در حالی است که بنگاه‌ها موظفند برای هرگونه خرید و فروش و رهن و اجاره کد رهگیری صادر کنند. 

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در صورتی که کد رهگیری برای یک معامله صادر نشود، هرگونه تخلف و یا مشکلی رخ دهد، قابل پیگیری نیست.  پهلوانی درباره بیشترین تخلفاتی که در سطح بازار از سوی بازرسان مشاهده می‌شود نیز اظهار کرد: عدم صدور فاکتور یکی از مهم‌ترین موارد است که متاسفانه گاهی از سوی خود مشتریان نیز مطالبه نمی‌شود.  وی اضافه کرد: مردم باید بدانند که برای خرید هر کالایی باید فاکتور دریافت کنند. رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه عدم درج قیمت را نیز تخلف دیگری دانست که در بازار فراوانی زیادی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید