• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68310
+
-

شفاف‌سازی آمار معتادان در کردستان

جامعه
شفاف‌سازی آمار معتادان در کردستان

دبیر شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر در کردستان با اشاره به افزایش آمار معتادان در استان گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر متولی اصلی آمار معتادان در استان است که برای شفاف‌سازی آمار معتادان اقدام می‌کنیم. 

به گزارش ایسنا «رحمان حریری» اظهار کرد: رسانه‌ها بیان‌کننده واقعیت، نهاد تربیتی و بازگو‌کننده امر اعتیاد در جامعه هستند که می‌توانند ارتباط مستقیمی با مردم ایجاد کنند.  وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر معتقد است رسانه‌ها نقش موثری در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دارند، چراکه رسانه ابزار اصلی کار است که با شفاف‌سازی می‌تواند کارایی بیشتری از برخی دستگاه‌های اجرایی داشته باشد و بدین منظور باید از این ظرفیت بزرگ استفاده بهینه کنیم. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان بیان کرد: شورای هماهنگی بالاترین مرجع در راستای مبارزه با مواد مخدر است که متشکل از 24 نهاد عضو اصلی بوده و طبق مصوبه سال 67 مجمع تشخیص مصلحت نظام این ستاد وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌‌ریزی و هماهنگی نظارت بر عملکرد ادارات را بر عهده دارد. 
حریری با اشاره به این‌که 70 درصد فعالیت کمیته فرهنگی به منظور پیشگیری از مواد مخدر است، افزود: هدف متولیان اصلی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد است، اما لازم است بیشترین بودجه در حوزه درمان هزینه شود. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به این‌که 65 درصد هزینه‌ها شورای هماهنگی صرف درمان معتادان می‌شود، اظهار کرد: قانون بنا کرده که معتادان فقط باید 2 بار به کمپ‌ها بروند و بار سوم به زندان معرفی شوند، اما برخی نیز در این باره گفته‌اند معتادان نباید به زندان‌ها بروند، چراکه معتادان بیمار هستند و باید درمان شوند.

 حریری در ادامه با اشاره به کاهش قیمت مواد مخدر شیشه اعلام کرد: در 2سال گذشته مواد مخدر شیشه از 200 میلیون تومان به 60 میلیون تومان رسیده و دلیل اصلی ارزانی این مواد تولید داخلی در کشور است. این مسئول بیان کرد: کشت خشاش در افغانستان 50 درصد کم شده و لابراتوارهای تولید مواد مخدر صنعتی 40 درصد بیشتر شده است. وی با اشاره به مصرف مواد مخدر در استان کردستان اظهار کرد: به تربیت مواد مخدر تریاک، شیشه، هروئین، گل و قرص‌های متادون و ریتالین در استان بیشترین مصرف را دارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید